Ако не сте сигурни какви банкови и финансови продукти да използвате, за да управлявате по-добре парите си, много скоро можете да получавате съвет не от човек, а от робот. Такива технологии вече съществуват и са част от услугите, които банките предлагат, казва Момчил Зарев, търговски директор в компания за разработка на финансов софтуер.
„Гласови команди, подадени примерно през вайбър или през месинджър много лесно могат да бъдат изработени от софтуер и да бъде върнат гласов отговор обратно, доста подобен резултат на това да говорите с човек по телефона“.
Интелигентната система може да дава компетентни отговори затова как да управляваме парите си, но засега все още не може напълно да измести финансовият консултант.
„По-скоро ще оптимизира неговата работа по такъв начин, че банковият консултант да не е нужно да се занимава с математически модели и прочие. Не трябва да забравяме, че човешкият мозък все още работи доста по-добре от компютърния“.
Около 20 на сто от банките у нас вече прилагат подобни технологии.