Провокиран от съвсем новите условия, в които се налага да работим и живеем заради Covid, проектът „Отново свързани: публика и културно съдържание в дигитална среда“ на организацията „Интеркултура консулт“ вече е готов с резултатите от проучванията на публиките и тяхното поведение и насоките към организациите в културния сектор. Партньори на Интеркултура по изпълнението му са ОСАИК „36 маймуни“, фондация „Мийтинг Пойнтс“, куклен театър „Мале-мале“, „Суйминг пул“ и експертите Петя Боюкова, Нели Стоева, Лидия Пейчева и Емил Денев.
Проучванията на публиките показват, че любителите на изкуството не се отказват от гледането в интернет на културните събития, но държат най-много на качеството, а при възможност предпочитат контактът с изкуството да е в реална среда, т.е. на живо. А за организациите най-важната препоръка е да държат на качеството на културните си продукти в дигитална среда. Според изследването, особено трудна е била адаптацията на театралното изкуство в интернет, заради спецификата. В бъдеще вероятно двата типа на представяне на културно съдържание ще бъдат смесени. Чуйте повече от проектния мениджър Милена Бербенкова, Диана Недева и Весела Деянова от „Мийтинг пойнтс“ в звуковия файл.