Учебната година ще започне присъствено, заяви служебният здравен министър д-р Стойчо Кацаров.
Детските градини също остават отворени.
При провеждането на изпити се допускат до 30 души в помещение, но с всички предпазни средства.
„Когато страната навлече в тъмночервената зона, когато броят на хоспитализациите достигне и надхвърли 9000 души, ще се стигне и до затваряне на училища“, каза Кацаров.
Мерките се съгласувани с Министерството на образованието и науката.
Решения за преминаване към дистанционно обучение ще вземат здравните инспекции по места, на база на данните за заболеваемост, обясни служебният образователен министър професор Николай Денков.
„Ние ще бъдем активен участник в този процес и ще искаме, първо, да бъде доказано, че в съответното населено място наистина има такъв проблем, така че да не пострадат учениците в малък град заради това, че на друго място имаме висока заболеваемост. И, второ, имаме категоричното мнение, че училищата трябва да бъдат затваряни последни и отваряни първи в мерките, които се вземат в държавата“, каза той.
„Напълно неприемливо е да бъдат отворени фитнеси, нощни заведения и в същото време да бъдат затворени училищата. Това е принцип, който ще спазваме“, добави министър Денков.
За присъствено започване на новата учебна година се обявиха още служебният премиер Стефан Янев и вицепремиерът Гълъб Донев.
По думите на Стефан Янев в условията на пандемия всяко четвърто дете в училищна възраст не е било включено активно в учебния процес.
„Всички знаем какви са цифрите, какви са очакванията на обществото. Много е важно отсега да кажем, че подготовката учебната година да започне присъствено и ангажиментът на всички учители и родители е именно към този тип поведение за ангажиране на децата и осъществяване на един пълноценен учебен процес“, каза Стефан Янев на срещата на координационното звено между институциите по механизма за връщане в училище на отпадналите от образование.
Участие в срещата взе и вицепремиерът и социален министър Гълъб Донев, който подчерта:
„Няма по-добра форма за учене и създаване на социални умения за децата ни от училището, в естествената му среда, и да направим всичко възможно тези деца от рисковите групи, от рисковите региони, да бъдат задържани, да бъдат убедени – те и техните родители, да се върнат и да останат в училищната среда“.