Eмисия новини
от 18.00 часа
Българско национално радио © 2021 Всички права са запазени

Внезапното изтръпване и слабост в ръцете са признак за висок холестерол

Внезапното изтръпване и слабост в ръцете или краката може да е признак за високи нива на холестерол в кръвта, които се натрупват и допринасят за сърдечни заболявания, пише БГНЕС, цитирайки британския вестник Дейли Експрес, като се позовава на експерти от лечебното заведение в клиниката Майо.

Слабостта и изтръпването на крайниците не са преки симптоми на високи нива на холестерол и не могат да служат за поставяне на окончателна диагноза.

Според експерти атеросклерозата възниква, когато артериите са запушени от мазнини, холестерол и други вещества. Усещането за изтръпване в крайниците се появява, когато плаките се натрупат в артериите, водещи до мозъка.

Нивото на холестерола в кръвта може да се разбере само с помощта на кръвен тест. Според лекарите обаче неясната реч, временната загуба на зрение на едното око или проблемите с мускулите на лицето също показват висок холестерол в кръвта.

Лекарите отбелязват, че при много пациенти нивата на холестерола са повлияни от диета с високо съдържание на наситени и транс-мазнини.

Новините на БНР - вече и в Instagram. Акцентите от деня са в нашата Фейсбук страница. За да проследявате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.