Учителите нямат право да казват на учениците какво да правят като мерки срещу Covid пандемията, защото нямат медицинско образование. Може би трябваше преподавателите да изкарат курс, за да бъдат по-знаещи в това отношение.
Това коментира Тео Насър, поканен в Радио София по повод 5 октомври - Международния ден на учителя. Той е на 29 години, занимава се професионално и с модерни танци. Работил е в детска градина. Учил е и алтернативна педагогика в Англия. Води семинари за алтернативни и иновативни педагогически методи в Германия, Швейцария и Англия, както и в България, разбира се.
По думите му освен образователно и възпитателно звено, партньор и помощник на родителя, учителят през последната година и половина трябваше да е човек, който усилено да се занимава с информационни технологии, с медийната информираност. Нещата толкова бързо ескалират относно развитието на пандемията и медицинските мерки срещу коронавируса, че трябва да се информираме от световни източници, от извора.
У нас много от учителите са в крак със световните тенденции. Основното предизвикателство пред тях е свързано с навременно информиране, включително и по дисциплината, която преподават. Защото всяко ново откритие може да промени възгледите относно дадени постулати в науката. Освен това трябва да са наясно с актуални професионални приложения (автоматизация и роботика) или с тенденции в екологията, връзката с живота и бъдещата работа.
Насър обясни разликата в различните класове – в малките средата е по-любвеобилна, там трябва да си и в ролята на родител, да се грижиш за децата не само какво мислят, но и какво чувстват. Голямото предизвикателство при IХ-ХI клас е да бъдеш авторитет.
Чуйте разговора на Лъчезар Христов.