Update Required
To play the media you will need to either update your browser to a recent version or update your Flash plugin.
"Министър Комитова казва, че по-тежките камиони трябва да плащат повече. Ние сме били винаги съгласни с този подход. Но ако един ТИР прави един курс от София до Бургас, той плаща 91 лева за един курс. Това е почти колкото е стойността на винетката на един автомобил за една година .Тръгнем ли към разделяне на тежкия и лекия трафик, винаги ще има неразбирателство.
Много сме изненадани от този подход на министърката. Комитова се опитва да внася разделение между участниците на пътя, без диалог и анализ на данните се хвърлят в пространстовто едни цифри, които може да се разглеждат по всякакав начин", коментира пред БНР Йордан Арабаджиев, изпълнителен директор на Съюза на международните превозвачи.
Думите му са по повод интервю пред медиите на Виолета Комитова за вижданията на ведомството и политиката на управляващите да се обмисли разширение на обхвата на тол-системата и цените за км за превозвачите.
"Когато говорим за ТОЛ системата - това трябва да става плавно. Очаквахме вместо да си разговаряме през медииите, да седнем на една маса с министър Комитова и да видим къде ще се приоритизират пътищата, дали този обхват и тези тарифи ще бъдат насочени повече към транзитния трафик или пък тенденцията ще бъде са се натовари месния бизнес - това са неща, които подлежат на диалог", каза още Арабаджиев.
"Хвърлени думи от едни служебен министър, без никакав разговор по темата за нас е несериозно. Как може да се повишат постъпленията от ТОЛ таксите - има достатъчно механизми това да стане през санкции за претоварените автомобили.