Акцията по претоварването на заседналия край Камен бряг кораб върви по график и според предварително изготвения план. Над 1000 кубически метра от азотния тор вече е разтоварен, в него е примесена и вода. След олекотяването на кораба беше открита още една пробойна. По план операцията трябва да продължи 40 часа. Целият необходим технически ресурс е осигурен и е на място.
Разтоварването върви трудно, тъй като до момента е имало информация какво е състоянието на кораба отвън подводно, но вътре се появяват изненади, заяви директорът на „Морска администрация“ капитан Венцислав Иванов.
„Всичко е много трудно в момента, корабът е тесен, имаме и конструктори на борда, 14 човека са“, каза той. Заради опънатото оборудване пътеката, по която се върви е 50 сантиметра.
„Играем баржа за баржа, напасваме системата, всеки казва какво е забелязал по време на неговите задължения как да оптимизираме. Трудно е, ще работим, докато се развали времето“, посочи капитан Венцислав Иванов.
Товарът през по-голямата част от деня се изпомпва на самоходен шалан с вместимост от 650 тона. Капитан Иванов не се ангажира с прогнозни срокове за края на операцията, но увери, че работата няма да спира, докато времето позволява.
„Програма минимум – разтоварване на товара, за да избегнем екокатастрофа. План максимум – да преместим кораба от мястото, където се намира в момента.“
От Министерството на околната среда и водите отчитат двойно понижение на стойностите на наблюдаваните показатели от двата пункта за пробонабиране в района на кораба.