"Продължава притеснението за разплащането на задълженията към пътните строители от държавата, водят се преговори, но някак си няма желание за бързо решаване на този проблем, което допринася за притеснението на фирмите и работниците в тях. Като че ли малко повече политика влиза в тези взаимоотношения". Това каза пред БНР в Деня на строителите инженер Светослав Глосов, почетен председател на Камарата на строителите в България, бивш председател на УС на АПИ.
По думите му адресирането на проблема към бъдещото Народно събрание е нелогично, защото става въпрос за договори, подписани между АПИ и държавното предприятие "Автомагистрали":
"Това са законни договори, които са в сила и касаят възложени от държавата работи към тези фирми".
Инж. Глосов обясни, че АПИ възлага поръчки на фирмите, а те са длъжни да ги изпълняват, съгласно договорите, които са сключили:
"Фирмите нямат право да отказват, тъй като това ще предизвика прекратяване на договора, а те нямат полза от това, защото са си направили организация за изпълнение на договорите, купили са техника и материали. Това е проблем на държавата, който в годините винаги се е решавал".
Според него МРРБ трябва по-бързо да изпълни задълженията си и да одобри проектите, да придвижи необходимите документи и "Автомагистрали" да може да строи магистралите.
"Преведените аванси към фирмите (пътностроителни - б.р.) спестяват милиони на държавата, защото превеждането на такъв аванс води до фиксиране на цените на материалите и на услугата, която трябва да изпълнят. Виждаме в последно време как се качват цените на строителните материали", коментира той.
В предаването "Нещо повече" инж. Глосов подчерта, че в периода на Covid кризата строителният бранш е запазил темпото си на работа и е успял да запази работниците в него, дори има увеличение на възнагражденията им.
Интервюто на Диана Янкулова с инж. Светослав Глосов в предаването "Нещо повече" можете да чуете от звуковия файл.