Става дума основно за секторите образование, здравеопазване и социални услуги като основните системи, работещи с децата в ранна възраст.
Като основна препоръка се извежда националната визия какви компетентности трябва да притежават хората, които работят с деца в ранна детска възраст, поясни пред БНР Савелина Русинова, експерт във фондацията.
Тази визия трябва да формира профил на компетентностите, който да бъде основа за университетско образование и на програмите за продължаващо професионално развитие, уточни Русинова.
Изводите и препоръките от изследването са били приети безусловно от професионалните общности и представители на академичните институции, работодателски организации също са заявили подкрепата си, посочи експертът.
Има ясни доказателства, че услугите за образование и грижи в ранна детска възраст са ключов инструмент, който минимизира рисковете в тази възраст и служи за прекъсване на предаването на бедността между поколенията, обобщи Савелина Русинова.
Повече по темата чуйте в звуковия файл.