Работните групи са от хотелиери, ресторантьори, туроператори, планински водачи и екскурзоводи, управление на собствеността, образование в туризма, кадрова политика, маркетинг и реклама.
Подготвя се и обединението на браншовите организации в туризма в една или четири на брой национално представени организации на бизнеса, които ще представляват туристическите субекти пред държавата, но ще се занимават и с рекламирането на регионите.
В момента има по няколко организации, които представляват например хотелиерите, туроператорите или екскурзоводите. По отношение на рекламата създадените Организации за управление на туристическите райони, известни като ОУТР, не са работещо решение, казва председателят на парламентарната комисия по туризъм Илин Димитров.
Туристическият бизнес не е хомогенен, много участници има в него и идеята е да се направи единна браншова организация, в която да членува всеки, занимаващ се с туризъм, посочи Илин Димитров пред БНР. Така според него ще се освободи финансов ресурс и ще започне активна реклама на регионите.
Димитров допълни, че подобна единна организация би изсветлила бизнеса отвътре, би допринесла за правила, които се съблюдават отвътре и ще улесни и т.нар. туристическа полиция.
"Обединявайки бизнеса в даден регион и избягвайки 211-те организации, които имаме, ние ще имаме бизнес, с който можем да разговаряме спокойно. Липсата на организация си пролича, когато започнаха да прииждат украинските бежанци и се оказа, че няма на кого да се обадим."
Според Илин Димитров трябва да се заложи и мандатност.
"Трябва да се сменя често кръвта, защото така идват и нови идеи."
Амбицията е новият Закон за туризма да даде основи за устойчиво развитие за години напред, поясни Илин Димитров. По думите му за първи път от много години браншът гледа в една посока.
Повече по темата чуйте в звуковия файл.