Eмисия новини
от 21.00 часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Европа без двигатели с вътрешно горене - отговор на войната или на зелените мечти

Снимка: EPA/BGNES

Европейският съюз ще забрани регистрацията на автомобили с вътрешно горене (бензин и дизел) от 2035 година, по информация на Ройтерс.

Какво означава това за вносителите на автомобили?

"Не очакваме спад на търсенето на автомобили втора ръка, които са на бензин и дизел. Изобщо не очакваме никаква промяна". Това коментира в интервю за предаването "Хоризонт до обед" Христо Христов, председател на Асоциацията на вносителите на автомобили:

"Забраната за регистрация на автомобили с двигатели с вътрешно горене е възможно да се случи чак през 2035 година и към сегашния вариант на предлагане засяга само регистрация на тези автомобили след тази дата. Проблемът на България е мръсният въздух, който идва от много замърсители. Каквито и мерки да предприеме Европейският съюз, те в България са неефективни".

"Делът на продаваните електрически автомобили се повишава бавно, но следва една възходяща тенденция. Около 7% е в момента пазарният дял, като хибридните държат около 20% пазарен дял", отбеляза пред БНР Райчо Игнатов, директор продажби на една от големите автомобилни компании:

"Статистиката показва, че от началото на годината до края на месец април се запазва тенденцията 46% да е делът на продаваните бензинови двигатели, около 23-24% е делът на продаваните дизелови двигатели. Има и около 6% на други, които са газ, пропан-бутан и така нататък. Виждаме и наблюдаваме една положителна тенденция специално при електрическите автомобили през последните месеци".


"Електрическата мобилност е система и резултатите от нея могат да бъдат положителни, само ако се подхожда системно", обясни Илия Левков, председател на Индустриален клъстер електромобили:

"У нас не се подхожда системно. Това е драмата в България, защото ние през едни такива опорни точки като - българинът е беден, България е бедна държава, продължаваме да караме барутниците, тези, които бълват отвратителни пушеци и емисии, плащаме много за тяхната поддръжка, а освен това плащаме и с нашето здраве, със здравето на децата ни. Ако погледнем през тази гледна точка, всички други причини, които могат да бъдат оборени много елементарно и много бързо са нищожни. Българинът не е беден, защото толкова много евтини автомобили има, че това потвърждава израза "Не съм толкова богат, за да си купувам евтини неща“, защото купувайки евтини неща, ние плащаме високата им поддръжка и лекарства, за да се лекуваме от тези "евтини автомобили“.

Цялото интервю с Христо Христов, Илия Левков и Райчо Игнатов можете да чуете от звуковия файл.


БНР подкасти:

Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна