Eмисия новини
от 11.00 часа
Българско национално радио © 2022 Всички права са запазени

Маркетинг чрез социални мрежи: Всичко, което трябва да знаете

Снимка: Pexels.com

Маркетингът чрез социални мрежи от години е основният инструмент, чрез който да се срещнете с онлайн аудиторията, която искате за вас или за вашия бизнес. Социалните мрежи имат за цел да ви помогнат да изградите стабилна и емоционална връзка с настоящи и потенциални клиенти, да изградите лоялност у тях, следователно да печелите от това. От статията ще разберете и как.

Тук насреща идва DGtech podcast - подкаст за дигитален маркетинг и реклама, който ще ви въведе в света на социалните мрежи и ще ви помага с редица съвети как да влезете в ролята на мениджъри, отговорни за доброто представяне на продукта или услугата, за които се грижите.

Подкастът DGtech podcast e напълно подходящ за начинаещи, затова не се колебайте да изберете подходяща за вас тема и да я изслушате, ако търсите своя път към успеха в дигиталния маркетинг. Подкастът в епизодите си е засегнал всяка една популярна социална мрежа.

В каква посока да са маркетинг усилията ви

Трябва да имате различна стратегия в зависимост, от това в коя платформа ще откривате настоящи и потенциални клиенти. Всяка социална мрежа има собствени специфики, подчинена е на собствени алгоритми и изисква конкретен тип съдържание. Как това ще повлияе стратегията ви, ще раберете в тази статия, но след като научите накратко основните social media marketing платформи, към които можете да се насочите.

Facebook

Facebook e най-използваната мрежа в България и в света. Днес платформата е известна като социалната мрежа, в която основно са активни хората от т.нар. Gen X и Millennials (Gen Y) поколения - съответно родените между 1965 и 1980 година и тези между 1981 и 1996 година. Тези възрастови граници са условни, но са достатъчно показателни, за да ви помогнат да се ориентирате дали целевата ви аудитория (таргет група) се намира във Facebook в момента, в който ще рекламирате. 

Ето и малко данни:

Източник: Statista

Близо 3 млрд. потребители са активни всеки месец в платформата Facebook, като тя се е доказала като силен инструмент за повишаване на разпознаваемостта на компаниите и брандовете, заради платеното рекламиране, тъй като е ограничено от алгоритъма органичното достигнане. Ако сте в B2C сферата, това е платформа, от която можете да имате голяма полза.

Instagram

След създаването си, Instagram бързо се наложи като платформа за User-Generated Content (UGC), тоест за създатели на оригинално авторско съдържание. Днес е една от най-популярните мрежи за маркетинг и се е доказала като мястото, където да оказвате влияние с визия. Затова и толкова много компании и брандове се насочват към платформата с цел реклама. Огромна част от аудиторията, която ще откриете вътре се състои от милениъли.

Instagram е подходящ, ако искате да се възползвате от подхода User-Generated Content (UGC), т.е. създавате оригинално съдържание, а в случая видео формат. Не забравяйте снимките с високо качество и рекламирането на вашите продукти чрез тях (следователно осъществяването на продажби). Чуйте епизода за това как работи Instagram:

  

Това все още са водещитe социални мрежи, затова и DGtech Podcast изследва как работят те, за да разбирате функционалностите им и да създавате съдържанието за тях. Но освен визуалната платформа Instagram има още една задължителна такава.

TikTok

Тук ще намерите най-младите потребители. TikTok набра най-голяма популярност от 2020 година насам, а т.нар. Gen Z представлява основната част от аудиторията. Чуйте епизода, за да разберете как можете да рекламирате през платформата ТikTok:

   

С TikTok ще успеете с качествено и креативно видео съдържание, особено ако целите ви са повишаване на разпознаваемостта на вашата марка. Платформата работи не само B2C, но и B2B.

LinkedIn

LinkedIn е така наречената "професионална мрежа". Тук работите за осъществяване на B2B маркетинг през социална мрежа. В LinkedIn ще намерите широк спектър от потенциални клиенти, а аудиторията не може да се каже, че е пълна с Gen Z и милениъли. Това е най-доброто място за: създаване на корпоративни контакти, за да работите в посока Еmployer branding и за да осъществявате продажби на лийдове. Чуйте епизодите на DGtech podcast за LinkedIn:

Още малко данни:

Източник: Sprout Social

Създайте вашата стратегия за работата си през социални мрежи

Най-важното е да сте там, където са вашите потребители. Ако настоящите и потенциалните ви клиенти са най-често във Facebook, време е да откриете точните за вас типове постове и инструментите за пускане и отчитане на реклама. Ако ще сте във всички платформи, ви трябва цялостна концепция като тази тук:


Ако хората, в които се целите са в YouTube - чуйте епизода - сега е моментът да започнете да създавате качествено видео съдържание и да се обградите с хора, които се занимават професионално с продукция на видео за интернет платформи, а не за телевизия.

Освен всичко различните социални мрежи изискват задължително да следите стриктно метриките, който показват данните, които са реализирали публикациите ви. Важно е да решите кои са важни за вас, но преди това трябва добре да проучите къде се намират конкурентите ви.

Social media marketing VS други марктингови подходи

Освен всичко, което намерихте в тази статия, маркетингът чрез социалните мрежи е обвързан с чуждата за много хора практика - оптимизация на уебсайта ви за търсачките като Google. Или иначе казано SEO оптимизация - чуйте епизода тук:

 

Не забравяйте да използвате маркетинга чрез социални мрежи в комбинация с други комуникационни канали като e-mail маркетинг - тази комбинация ще придвижи потребителя по-бързо към крайните ви цели - повече достигнати хора и повече продажби.


Всички епизоди на DGtech podcast ще намерите:




По публикацията работи: Виктор Бистрев
Новините на БНР - вече и в Instagram. Акцентите от деня са в нашата Фейсбук страница. За да проследявате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.

Най-четени