Товарен самолет Ан-12, собственост на украинска компания, превозвал мини от Сърбия за Бангладеш, се разби край Кавала в събота.
По нареждане на външния министър Никос Дендиас посланикът на Атина в Белград протестира пред сръбските власти, че не са информирали предварително за пълния списък от взривните материали, които е превозвал катастрофиралият самолет.
Атина променя изискването за трансфер на "опасни товари" над територията ѝ, съобщават от външното министерство.
Министерството на отбраната предаде последните думи на украинския пилот преди да експлодира самолетът. Той съобщава за горящ двигател и много технически проблеми.
На мястото на катастрофата работят военни експерти. Няма радиация. Хората се движат свободно без маски.
Два месеца ще се правят проби на мястото на инцидента, за да се установи дали при падане не е имало отделяне на вредни химически елементи, съобщават от екипа по ядрено-биологична защита.
В предаването "12+3" ген. Спас Спасов, председател на фондация "Български ВВС", посочи, че този тип самолети са надеждни и досега не са участвали в подобни инциденти.
"Истината ще бъде ясна, след като комисиите си свършат работата. Вероятно има инцидент при самия двигател. Може да се разсъждава и за терористичен акт. Малко вероятно е, но ще бъде разгледано като хипотеза. Този род самолети бяха забранени да се движат на територията на Европа заради силния шум, вредни газове. Възможно е да е имал индивидуално разрешение".
Интервюто с ген. Спас Спасов можете да чуете в звуковия файл.