"Медиите имат определени аудитории и анкетите на съответните медии показват мнението на тези аудитории, но тези аудитории са специфични. Можем да го наречем балони, можем да го наречем и просто таргет групи. Всяка медия не е насочена към всички нас, тя има аудитории, които са ѝ по-интересни, до които иска да стигне. И ако тя не се изненадва от резултатите от анкетите си, значи успява да стигне до тези аудитории, към които се стреми", поясни Минева.
Ако медията започне да подменя мненията на собствената си аудитория с мненията на обществото, това вече е чисто и просто манипулация, отбеляза социологът в предаването "Преди всички".
Всъщност много от изследванията, които чуваме и които се свеждат до набор от цифрички, не са представителни, подчерта Мила Минева. Това по думите ѝ може да повлияе на конформисткия вот.
"Когато се появят гръмки игри с числата, това може да промени нагласите."
Относно взаимоотношенията между медии и социолози Мила Минева посочи:
"И в момента медиите много коректно разказват паспорта на изследването, само че го разказват набързо, така че да изпълнят дълга си, а видимо те не разбират защо този паспорт е важен и това не бих казала, че е проблем на медиите, а наш проблем – на социолозите."
Цялото интервю слушайте в звуковия файл.