"В Европейския потребителски център е констатирано увеличение на подадените жалби и сигнали за закъснели и отменени самолетни полети. Те са около една трета от всички оплаквания през последния месец".
Това каза Соня Спасова, директор на Центъра към Комисията за защита на потребителите, който започна информационна кампания "Вашите права". Целта е да се информират хората какви права имат при проблеми със забавени полети, загубени багажи, неприятности при резервиране и настаняване по време на почивка.
Информационен щанд на центъра беше открит днес в Бургас. Кампанията ще продължи и в други курортни селища.
Спасова посъветва пътниците да се информират предварително дали се очакват промени в часа на полета и да следят актуалната информация на сайтовете на летището и на авиокомпанията.
"Ако полетът закъснява, след втория час авиокомпанията трябва да осигури храна или ваучери за храна и напитки. Ако времето за изчакване продължи дълго време, авиокомпанията трябва да ни осигури нощувка и превоз до и от хотела. Има и случаи с право на обезщетение".
Повече по темата можете да чуете в звуковия файл.