С въвеждането на задължителните електронни направления и рецепти лекарите изпадат в пълна безпомощност и невъзможност да обслужват пациенти си, когато липсва интернет връзка в кабинета им. Често се случва при проливен дъжд да се появяват аварии. Какво се случва в подобни ситуации и как мобилните оператори реагират?
Оказва се, че електронното здравеопазване вместо да подобри качеството на обслужването на терен, го затруднява. В ситуации без интернет връзка обслужването става невъзможно, а лекари и пациенти изпадат в ситуация на безпомощност, защото за операторите приоритетните адреси са само на хартия. За съжаление, тази практика прилагат всички оператори, доставчици на услугата. Какво се случва, ако лекарски кабинет се окаже без интернет.
Д-р Румяна Михова разказа пред БНР проблемни ситуации, затрудняващи работата ѝ на общопрактикуващ лекар.
Министрите на здравеопазването и на електронното управление едва ли подозират колко нерви коства това и на лекарите, и на пациентите. Ако в такъв момент пациент се нуждае от спешна снимка или прием в здравно заведение, кой носи отговорността, че това не се случва?
И още един проблем. Масово пациенти съобщават, че ако имат изписани три лекарства в електронна рецепта, но в съответната аптека липса едно от тях, той няма как да потърси лисващия медикамент в друга аптека, тъй като компютърът изписва, че рецептата е изпълнена, въпреки че тя не е изпълнена напълно.
Апелът на медиците е електронното здравеопазване да бъде коригирано, защото в случай, че всичко ще минава през интернет, то най-малкото операторите на мобилната услуга трябва да бъдат задължени да реагират веднага, в случай на повреда или липса на интернет в лекарски кабинет или здравно заведение.