Това показва общ мониторинг на Института за развитие на публичната среда върху средствата, които партиите влагат в кампанията.
1 255 000 лева са похарчени през първите десетина дни. За сравнение – 1 800 000 лева е била сумата за цялата кампания за изборите през ноември 2021 г.
Сега разходите са съизмерими с тези от кампанията през юли миналата година и са на средно ниво. Не е рекордно висока или рекордно скъпа кампания, но "не е и на абсолютното дъно, както беше ноември", коментира пред БНР Диана Ефтимова от Института за развитие на публичната среда.
Средствата на партиите се формират от субсидии, медийни пакети и дарения.
В предаването "Преди всички" Ефтимова посочи, че за поредна кампания се наблюдават случаи, в които "очевидна политическа реклама се представя като редакционно съдържание".
БНТ, телевизия "Евроком" и вестник "Стандарт" са получили най-много приходи за първите 10 дни от предизборната кампания, сочат още данните. След тях са изданията "24 часа", "Труд" и "Епицентър", а едва след тях се нареждат bTV и Нова тв.
Повече по темата слушайте в звуковия файл.