Eмисия новини
от 15.00 часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Колко и къде харчат партиите за изборите?

Снимка: Община Велики Преслав

Най-много средства в предизборната кампания са инвестирали ГЕРБ-СДС, следва БСП, след тях се нареждат ПП, "Възраждане" и ДПС. Следващите формации са извънпарламентарни – сред тях са "Изправи се, България", Българско национално обединение, Коалиция "Пряка демокрация". Едва след тях е ДБ.

Това показва общ мониторинг на Института за развитие на публичната среда върху средствата, които партиите влагат в кампанията.

1 255 000 лева са похарчени през първите десетина дни. За сравнение – 1 800 000 лева е била сумата за цялата кампания за изборите през ноември 2021 г.

Сега разходите са съизмерими с тези от кампанията през юли миналата година и са на средно ниво. Не е рекордно висока или рекордно скъпа кампания, но "не е и на абсолютното дъно, както беше ноември", коментира пред БНР Диана Ефтимова от Института за развитие на публичната среда.

Средствата на партиите се формират от субсидии, медийни пакети и дарения.

В предаването "Преди всички" Ефтимова посочи, че за поредна кампания се наблюдават случаи, в които "очевидна политическа реклама се представя като редакционно съдържание".

БНТ, телевизия "Евроком" и вестник "Стандарт" са получили най-много приходи за първите 10 дни от предизборната кампания, сочат още данните. След тях са изданията "24 часа", "Труд" и "Епицентър", а едва след тях се нареждат bTV и Нова тв.

Повече по темата слушайте в звуковия файл. 

По публикацията работи: Яна Боянова

БНР подкасти:

Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна