Имаше време, когато чатботът беше иновация, предизвикваща любопитство и колебания за бъдещето му. Днес дигиталните роботи се ползват доста по- смело и широко, благодарение на безспорните му предимства.
Сред тях са спестяването на време и човешки труд, бизнес инструмент за дигитализация на комуникацията, денонощно обслужване на евентуалните клиенти, автоматизация на процеси, достъпността (цената пада) и т.н. Не на последно място - технологията много бързо се развива, лесно се съчета с разговорен и изкуствен интелект, обясни пред Радио София Елица Стоилова – съосновател на първата чатбот агенция в България (от 2017 г.), сега вече платформа.
Пандемията от коронавирус дава допълнителен тласък на технологията, повишава интереса към нея.
Сред клиентите само от последния месец са няколко хотела, университет, дори погребална агенция, арт галерия, апартаменти под наем, онлайн магазин и други.
Очевидно чатботът става привлекателен за различни видове бизнеси – като сфери и като мащабност, обобщи Стоилова.
Освен всичко друго, използването на този вид технология се отразява благоприятно и върху съответния персонал – намалява се или се премахва рутината и стресът.
"Популярни личности имат чатботове, но има и чатботове, които са популярни личности", допълни с усмивка Елица Стоилова.
С нея разговаря Лили Големинова.
▲ Елица Стоилова