В тази кампания доминираха абстрактните послания. Това заяви пред БНР проф. Иванка Мавродиева, която е преподавател по реторика и експерт по комуникационни въпроси „Тя вървеше на няколко пласта. На първия кандидатите се опитваха да утвърдят себе си и партията, да останат в НС. Освен това те искаха да се разграничат от сродни политически партии“
Кампанията се обезстойности не само защото премина в социалните мрежи – преобладаващо виртуално, с кратки клипчета и много неясни разговори какво би било възможно в бъдеще, обясни тя.
Изместването на темата за възможните коалиции също беше важно, обясни проф. Мавродиева. „ Важно е дали отново ще има договаряне, а не преговори как България да продължи да функционира“.
Доминиращото в тази кампания беше тривиалността, имаше изпитани тактики, техники и комуникационни канали, обясни експертът. „Нямаше желание да се достигне до българина като гражданин. Нямаше готовност и кураж“.
Искаме да изберем народни представители, които да взимат решения, заяви професор Мавродиева.
Трябва да се гласува като осъзнатост на едно по-високо равнище, а не просто като личен акт, убедена е тя.
Цялото интервю на Георги Марков с проф. Иванка Мавродиева може да чуете в звуковия файл.