Eмисия новини
от часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Балансът между ролите на нежния пол в бизнеса и извън него

Над 30% от предприемачите у нас са жени

Дамите са основен катализатор на съвременното общество

Снимка: @pixabay

Дамите започват предприемаческа дейност, провокирани от следването на някаква страст или хоби, последвано от използването на бизнес възможност и опцията за гъвкаво работно време. Основните сектори на женското бизнес предприемачеството в България са потребителски услуги, следвани от изкуства и дизайн, а на трета позиция е търговията на дребно. 

За баланса между ролите на жените в бизнеса и извън него в "Нашият ден" разказват Славянка Стойкова и Десислава Авджиева от Асоциацията на жените предприемачи "Селена"Организацията е създадена преди 15 години в подкрепа на жени предприемачи, лидери, мотиватори и експерти в своята област.


"Аз съм предприемач от 2009 г. и моите мотиви да потърся едно общество от съмишленици са много прости. В едни момент разбрах, че сама птичка пролет не прави и имам нужда от хора, с които да общувам. Това бе причината през 2013 г. да потърся контакт чрез приятел. Намерих Асоциацията на жените предприемачи. След две години ми беше предложено да стана член", споделя в Славянка Стойкова, председател на Асоциацията на жените предприемачи "Селена". 

В допълнение  Десислава Авджиева, заместник-председател на Асоциацията на жените предприемачи, припомня, че "случайно или не, ме поканиха да водя една бизнес закуска по един интерактивен начин, това беше среща, на която се обсъждаха възможности за създаване на женското предприемачество и колаборация между България и Турция“.

В момента Асоциацията има близо 80 членове, които работят активно за подпомагане на женската предприемаческа дейност. Данните на НСИ сочат, че през последните години делът на бизнес дамите в България се увеличава, като над 30% от предприемачите у нас са от нежния пол.

"Не бива да има разделение между половете, има бизнеси, в които жените са по-силни, но има бизнеси, в които мъжете са по-силни заради начин на мислене, заради аналитичен ум и по-различна логика", твърди Десислава Авджиева.

За четвърти път в България на 24-ти ноември 2022 година в София ще бъде честван Денят на жената предприемач. Тазгодишното мото на българския формат е "Жената в различните ѝ роли“.

Целта на събитието е да се акцентира върху ролята, която жените изпълняват в ежедневието си. От отглеждането и възпитанието на децата, през изпълнението на всички домакински задължения, поддържането на красива визия и участието в различни бизнес начинания, дамите са основен катализатор на съвременното общество. Важно е жените, притежаващи необходимия нюх, знания и компетенции да развиват предприемачеството си в България. 

В рамките на събитието ще се проведе дискусия на тема: “Как да развивам успешно бизнеса си в България и как да разширя дейността си в международен план?”. Участие ще вземат представители на различни международни организации, които през призмата на опита ще мотивират жените да развиват предприемаческата си дейност в други държави, без да напускат страната. 

Целия разговор можете да чуете в звуковия файл.


По публикацията работи: Наталия Маева
Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна