Националният център за безопасен интернет ще продължи да работи за поне още 6 месеца. Частна компания е осигурила нужното съфинансиране, за да може горещата телефонна линия да е на разположение на децата, които искат да подадат сигнал за онлайн тормоз.
Проблемът на центъра е от миналото лято, след като партньорската швейцарска организация е променила приоритетите си. Така за кратко време центърът е трябвало да намери близо 100 000 лева съфинансиране, обяснява Антоанета Василева, координатор там. Това се случило в лицето на частна IT компания. Но няма да е така за дълго казва Василева.
"Положението е "казвам ти дъще, сещай се снахо"… Ние ще продължим да търсим финансиране, ще кандидатстваме за европейската програма, така че да си осигурим устойчивост и ще продължим да настояваме държавата да включи в политиките си работата и дейността на центъра, за да може тя да бъде съфинансирана, както е в другите европейски държави."
В отговор на депутатско питате и служебният вицепремиер и вътрешен министър Иван Демерджиев е отговорил, че без подобен център би се отворила огромна дупка, казва Антоанета Василева. И подкрепя със статистика. За 2021-ва има 16 000 сигнала, 23 700 са били те за 2022-ра.
"ГДБОП нямат никаква възможност да приемат по този начин сигналите, те си имат свои процедури, които са изключително претоварени, защото идват и много международни случаи. Ние улесняваме тяхната работа, освен това хората знаят, че могат да се обръщат към нас. Децата ни търсят, защото ние им осигуряваме и анонимност"
За сега спешният телефон за проблеми на децата в интернет остава.
"124 123 е на разположение следващите шест месеца".