Заради инфлацията, високите цени на горивата и засиленото търсене има поскъпване на хотелите. Освен на европейския пазар Турция като туристическа дестинация разчита и на нови пазари, заради което хотелите работят при пълен капацитет, посочва управителят на един от големите туроператори у нас, който води български туристи в Турция.
Ранните записвания дават възможност за по-добри цени за потребителите. Интересни пакети се предлагат и във връзка с Фестивала на лалето в Истанбул, който започва от 20 март и продължава почти до 20 април. Това обхваща почивните дни по Великденските празници в България.
"За момента нямаме отказ на резервация заради земетресенията. Тези места, където стана земетресението, по-малко се посещават от българските туристи. За Егейското Средиземноморие няма откази. Пътуванията към Турция никога не са спрели. Специално за историческите градове постоянно има запитвания и пътувания. Истанбул може да се посети целогодишно, 365 дена, почти 50 седмици пътуваме", коментира пред БНР Джемал Лютфи, управител на един от големите туроператори у нас, които организират пътувания и почивки в Турция.
За Фестивала на лалето интересът през последните 10 години е голям. Цените на хотелите обаче сега са двойни, а на места ръстът е троен, посочва Лютфи.
Престоят на българите се удължава – от един уикенд, те вече предпочитат 3-4 нощувки, сочат още данните на туроператора.
След Covid хората пътуват повече, категоричен е Джемал Лютфи. По думите му ръстът достига нивото на предпандемичната 2019 г. Турският пазар дълго време се е борил за индийските туристи и сега те са факт. Другите добре присъстващи пазари са Китай и туристите от арабските страни.
Турският туризъм гони тенденциите и това привлича туристи и извън историческите забележителности. В момента Турция печели най-добре от туризъм в света, твърди Джемал Лютфи.
Той е категоричен, че извън Истанбул и морските курорти, в Турция има много места, които българските туристи все още не са открили.
Повече по темата чуйте в звуковия файл.