Общественото доволство от националната здравна служба е паднало до най-ниското си ниво, регистрирано някога, откакто се прави проучване на британските социални нагласи.
Само 29% от британците за заявили, че са доволни от здравеопазването през 2022 година, като времето за чакане за медицински услуги и недостигът на персонал са сред основните притеснения. За сравнение, през 2010 година 70% от британците са били напълно доволни от здравните грижи.
Такива проучвания се правят от 1983 година насам. Най-голямо е недоволството от спешните отделения, където често се чака минимум 4-5 часа, но оценките за всички други видове услуги – от общопрактикуващите лекари и стоматологията до най-общото обслужване в болниците, са изключително ниски.
Освен това загуба на доверие в националното здравеопазване се наблюдава във всички възрастови и социални групи, всички полове и привърженици на различните политически партии.
Проучването обаче показва, че недоволството от националното здравеопазване не е присъщо само за пациентите, но засяга и неговия персонал. 75,5% от работещите в националното здравеопазване са заявили, че обмислят да го напуснат и то на фона на вече тревожните данни, че само в Англия има 124 000 вакантни работни места в здравния сектор.