Eмисия новини
от 21.00 часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Акция срещу хартиените рекламни брошури утре пред Народния театър

Южните квартали на столицата са с най-много поставени стикери "СТОП реклама", сочат данни на инициативата

Георги Табаков по време на миналогодишната акция
Снимка: БГНЕС

Намаляване на излишната хартия в пощенските кутии – върху това се фокусира кампанията "СТОП реклама".

Утре от 10.00 до 14.00 часа при фонтаните в градинката на Народния театър "Иван Вазов" в София ще се проведе акцията "Да измерим и рециклираме хартията от пощенските кутии".

Ефективността, където има залепен стикер СТОП реклама, е 80%, поясни за БНР Георги Табаков, организатор на кампанията за намаляване на хартиената реклама в пощенските кутии. По думите му, ако подобна пощенска кутия е получавала около 1.2 кг на месец, след поставянето на стикера количеството пада под 200 грама.

Механизмът действа само на територията на София. Проектът е пилотен. Анализът сочи, че южните квартали на столицата са с най-много поставени стикери.

Около 50% от пощенските кутии, които са с поставен стикер, въобще не получават реклама, в около 30% тя е намаляла значително, а в останалите около 15-20% продължават да се пускат хартиени реклами, посочи Табаков в предаването "Хоризонт до обед".

Той уточни, че има официално сключено споразумение с големите търговски вериги да бъде спазван стикерът "СТОП реклама". Брошурите се издават в тираж няколкостотин хиляди.

Близо 50 на сто от софиянци изобщо не искат да получават тези брошури, сочи миналогодишното проучване на кампанията, осъществено от Изследователски център "Тренд". Очаква се скоро, през май, да бъдет представени данните от ново проучване.

Над 24 000 са получилите стикер СТОП реклама. Има брояч, който отчита този брой в реално време, отбеляза Георги Табаков.

В някои страни е забранено пускането на подобни реклами, освен ако няма изрично поставен стикер, с който се иска това, тоест това е съвсем друго ниво на справяне с проблема, отчита още инициаторът на кампанията.

Цялото интервю по темата чуйте в звуковия файл. 

По публикацията работи: Яна Боянова

БНР подкасти:

Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна