Заетостта
Градските и спа хотели се справят много добре със заетостта, отбеляза той.
"Тя нараства. На морето влияние оказва почти отсъстващия немски пазар. Хотелиерите се надяват да компенсират с румънци и англичани".
Влияние върху туризма на информация за замърсяването в Черно море от язовир „Нова Каховка“
Трябва да се действа доста по-активно при предоставянето на информация за замърсяването в Черно море от язовир „Нова Каховка“, смята Георги Дучев.
"В момента такова замърсяване няма и е малко вероятно да се стигне до него. Трябва да се разпространи правилната информация".
Приходите
При една трета от попълнилите анкетата хотелиерите приходите са без промяна или са по-ниски от миналата година, отчете Дучев.
"Настроенията по отношение на бъдещето обаче са по-скоро позитивни.
Хотелиерите, които са имали буфер като марж в цената, може да поемат евентуално увеличаване. Не може просто така да повишиш цените. България е позната като бюджетна морска дестинация и много от хотелите нямат такъв марж. Има и нарастващи разходи за заплати".
Другият вариант е да се повиши заетостта, което невинаги е лесно, и да се прави по-голям оборот"
Работа с институциите
Отворени сме за срещи с всички институции, свързани с туризма, отбеляза Дучев.
"Но до момента покани не сме получили".
Хотелиерите биха обсъдили как България стои на международните пазари.
"Много неща бяха пропуснати. Служебните правителства нямаха възможност да оперират с бюджети за реклама, които сега биха могли да бъдат гласувани. Имаме умерен оптимизъм, че нещата ще станат по-добре".
Всичко, което би увеличило разходите на хотелите, стои като проблем- без значение дали това ще е повишение на ДДС, на други данъци, или ръст на инфлацията, обеляза още той
Цялото интервю на Таня Милушева и мила Младенова с Георги Дучев може да чуете в звуковия файл.