За шеста поредна година стартира конкурсът "Сайт на годината". Организаторите отправят предизвикателство за най-добрите сайтове и поставят българската кирилица като приоритет за дигитално и национално присъствие. Тази година участниците ще бъдат оценявани от 40-членно жури от доказани специалисти в дигиталната сфера и също така от младежко жури.
Организатор на традиционния конкурс е Фондация за активно развитие на уеб в България. Той определи 14 категории, в които да предизвиква съревноваващите се. Всеки проект се оценява от 7 до 15 специалисти. Наред с професионалното жури победители се излъчват и от публиката, която всяка година е над 8500 човека. Конкурсът се провежда в рамките на 5 месеца и битката се води сред 150 -160 участници, споделя неговият основен организатор Жюстин Томс:
"Интересното е, че конкурсът не предоставя само награда, която предоставя възможност на участниците да получат съвети и препоръки за своите уебсайтове, както и възможността да подобри дигиталното присъствие на своя уебсайт в 3 сегмента – дизайн, програмиране и маркетиране. За създателите на уеб, българска кирилица е начин да бъдат разбирани по-добре, докато градят ценности както в бизнес, така и на национално ниво. Българската кирилица е гордост, призвание и отговорност, която може да бъде съхранявана посредством използването ѝ в уеб сайтовете. Така можем да ги изграждаме с мисъл за националните ни ценности."
Освен конкурсът сайт на годината, стартира и кауза за добрата дума. Създател на традиционния конкурс е Фондация за активно развитие на уеб в България.
Повече чуйте в звуковия файл в разговора с Жюстин Томс.