"Близо 200 проверки сме извършили от началото на кампанията. В около 15% сме установили някакви нарушения. Най-често констатираните нарушения са липса на категоризация на съответните обекти, различия в грамажите, не добре съставени менюта. Проверките са доста интензивни".
Това съобщи пред БНР Ангел Джалев от Комисията за защита на потребителите.
КЗП започна кампания "Лято" с цел превенция. Проверяват се местата за отдих и заведенията за хранене.
"Една от най-често срещаните нелоялни търговски практики е въвеждане в заблуда на потребителите, като ги привличат, като се рекламират с категория, която не съответства на реалната, която те притежават", посочи Джалев.
Санкцията за нелоялна търговска практика, независимо в кой бранш е, може да достигне до 50 хил. лева.
Интервю на Румяна Василева с Ангел Джалев в предаването "12+3" можете да чуете от звуковия файл.