"Позитивно е, че се търси диалог с бизнеса и що-годе пазарни механизми. Има и конкретна цел, която е заложена. Тя кореспондира с обявеното намерение на България за влизане в еврозоната от първи януари 2025 година", обясни пред БНР Николай Вълканов, изпълнителен директор на Сдружението за модерна търговия, което обединява голяма част от търговските вериги.
И сега най-атрактивните цени са в големите търговски вериги, обясни той.
"Очакванията ни са това, което Министерството на икономиката предвижда да подпише индивидуално с всяка една от търговските вериги, които решат да се включат в тази инициатива, да бъде съгласувано и с Комисията за защита на конкуренцията".
Ако нещата са изчистени в тази посока, може би ще има компании, които ще се включат, прогнозира той.
"Министерството на икономиката изрази желание намалените цени да са изцяло за сметка на търговеца – в тях да не участва фирмата, която е доставчик. По-скоро би се добавил допълнителен ангажимент на компаниите, които биха се включили, да добавят още продукти в намалените си цени".
Намерението е търговската надценка на веригите да се намали, разясни Вълканов. Той не изключи възможността тези намалени печалби да се компенсират като се начислят върху други стоки.
"Това е естествен бизнес ход, но всеки ще определи за себе си как да постъпи".
Веригите могат да започната тази кампания, когато получат документ от Министерството на икономиката, който разписва подробно механизмите и начините на действие. Той трябва да бъде съгласуван и с регулаторните органи, посочи Николай Вълканов.
Цялото интервю на Веселина Миланова с Николай Вълканов може да чуете в звуковия файл.