Eмисия новини
от 12.00 часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Здравният туризъм в България е скрита златна мина

Снимка: Община Казанлък

България има всички предпоставки и голям потенциал да се позиционира като дестинация за здравен туризъм. Начинът да се случи това е  ефективно сътрудничество между правителството, местната власт, организациите за управление на туристически райони (ОУТР) и представителите на бизнеса. 

Около това становище се обединиха участниците в дискусионна кръгла маса „Фокусът на туристическата индустрия се измества към здравните дестинации – новият приоритет на потребителите“.  

Събитието е организирано  от Катедра „Икономика на туризма“ към УНСС. В кръглата маса участваха и представители на Община Казанлък. 

"В отговор на новите предпочитания на туристите разработваме проект за развитие на здравен туристически продукт около Казанлъшки минерални бани, съобщи Никола Петков, директор на Общинско предприятие по туризъм „Казанлък Арт“ и изпълнителен директор на един от най-големите и модерни хотели на територията на региона. 

„В момента малката част, която е приложима и се разработва у нас, е СПА туризмът. Трябва да се работи по-активно в областта на превенцията и възстановяването, а не само в СПА сегмента“, посочи още Петков.  . 

По думите му здравният туризъм може да бъде успешна част от предлагането във високия сегмент и да се съчетае ефективно с 5-звездния туристически продукт, като към това се добави и здравословно хранене и меню, съобразено с предпочитанията на туристите.  

„Здравният туризъм може ефективно да се съчетава с останалите видове туризъм в община Казанлък, както с културния, така и с фестивалния туризъм.“, коментира  още Никола Петков.

„В седем от деветте туристически района здравният туризъм е изведен като приоритетен, което отговаря на актуалните предпочитания и търсения на туристите – както местните, така и чуждестранните“, посочи при откриването на кръглата маса проф. д-р Мариана Янева – ръководител на Катедра „Икономика на туризма“. По думите ѝ трябва да се работи в посока създаване на силен Бранд България с няколко подбранда.

Дискусиите във форума се фокусираха върху възможностите за ребрандиране на България като четирисезонна дестинация с фокус здравен туризъм.

Дискусионната кръгла маса с представители от местната власт и депутати е първото подобно събитие, организирано от Катедра „Икономика на туризма“ към УНСС. Организаторите изразиха надежда, че дискусиите ще продължат в различни формати, чрез които академичната общност и бизнесът могат взаимно да помогнат на изпълнителната и законодателната власт за утвърждаване и популяризиране на България като целогодишна дестинация за здравен туризъм.


По публикацията работи: Дарина Колева
Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна