Периодът на провеждане на изследването е 21 март – 22 април миналата година. В България то обхваща 6107 ученици от 202 училища от цялата страна.
Директорът на Центъра за оценяване в училищното и предучилищното образование Неда Кристанова обясни, че акцент в изследването са математиката и математическата грамотност:
"Влиянието на социално-икономическата среда и статуса е по-силно от средното за страните. Тоест това говори за това, че в нашата образователна система има още какво да се работи по отношение на равния достъп до качествено образование за всички ученици".
Първенец в класацията е Сингапур, а на последно място е Камбоджа. България е на последно място в Европейския съюз.
Страната ни е с по-ниски от средните резултати за всички страни в изследването, като се нарежда в една група с държави като Румъния, Монголия, Кипър, Молдова, Катар и Чили.
Министърът на образованието Галин Цоков коментира, че най-важно е знанията да бъдат използвани в живота, че за постиженията на учениците е ключова ролята на ангажираността на родителите в обучението, както и на четенето:
"Едно такова семейство - с над 16 книги, гарантира, че детето ще изкара второ и над второ ниво на резултати и по трите тестове - и по четивна грамотност, и по математика, и по природни науки".