За събитието специално пристигна Мариана Мичели, президент на Mad Mood Milano Fashion Week, която връчи двете отличия на младите дизайнерки - Гергана Димова и Мария Попова, чиито бранд е насочен към еко и устойчивата мода.
Двете дами се вдъхновяват от природата и създават дизайнерски облекла за мъже и жени. Другата отличена дизайнерка, която ще ни представи в Милано е Радослава Лазарова, чиито бранд отразява тенденциите в официалната и елегантна мода.
Радослава е носител и на отличието "Златна игла" през годините. Гергана Димова и Мария Попова учат заедно в Нов български университет, като решават да обединят усилията си в общ бранд. Самостоятелно двете имат успехи в модната индустрия, но днес споделят, че да работят в екип е предизвикателство, но и уникален шанс, защото се допълват.
И двете се вдъхновяват и от съвременния танц и пърформанс. Често облеклата им са предпочитани от артистите в тази сфера, както и от музикалните изпълнители. А основното им вдъхновение е природата, която е и в концепцията им за устойчива мода:
„Всяка награда е доказателство, че вървим по правилния път. Надяваме се да се представим на ниво в Милано. Философията на бранда ни е дълбоката връзка с природата и нейните елементи. Когато се дисбалансираме, се зареждаме от природата.
Името на бранда на обратно прочетено означава дъга на френски.
Черпим вдъхновение от японската философия „уаби саби“, а именно да преоткриеш красотата в несъвършените неща. Във всяка колекция се стремим да присъстват елементите – огън, вода, въздух, земя, “споделят дизайнерките Гергана Димова и Мария Попова.
На специалния ревю спектакъл, в който се представиха колекции на Стоян Радичев, Николай Божилов, Ивет Апостолова, Марго Арт, студенти от Националната художествена академия, участие взеха и млади таланти, подготвени от Богдана Желявска, председател на Асоциацията за подкрепа на децата таланти в България. Те изпълняваха различни песни, които допълваха атмосферата на събитието в Националния археологически музей. Важен акцент на събитието е и бизнес ориентираната стратегия на българските брандове и подкрепата на бизнеса към изкуството мода, което е личната мисия на Мила Захариева, като председател на International fashion connection.
Това доказват и вече усилията, които различни представители на бизнеса и модата изтъкват, както Г-н Санторели, който изразява готовността на Confindustria Bulgaria, която също връчи своя специална награда за подкрепа и съдействие, акцентирайки на впечатляващите 700 000 евро в обмена на стоки между България и Италия в модния сектор само през тази година.