Eмисия новини
от 07.00 часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Жюстин Томс и д-р Десислава Бошнакова пред Радио София:

В дигиталната епоха - съдържането е цар

Снимка: Радио София

Изследване по проекта EUMEPLAT на Европейския съюз, ще даде препоръки на Брюксел как стрийминг платформите да има повече национално съдържание. Проучването е с автори Жюстин Томс и д-р Десислава Бошнакова от департамент “Медии и комуникация" на Нов български университет.

„Съдържанието е царят“ казаха медийните експерти пред Радио София.

„Поданиците, за разлика от истинските царства, обикновено не си избират на кого да са поданици. В платформите, когато става въпрос за съдържание, човек избира в коя платформа да отиде. Има и усещането, че сам избира и какво да гледа“, обясни Жюстин Томс.

Тя добави, че младите хора днес имат профили в повече от една платформа за видео съдържание.

„Това, което е добра новина е, че това са поколения, които нямат проблем да плащат, за да имат лесен и удобен достъп до качество, като звук и картина, на това, което гледат“, уточни Томс.

Д-р Десислава Бошнакова изтъкна, че съдържанието е цар в цялата дигитална епоха.

„Във времето, в което нямаше интернет, съдържанието беше труднодостъпно. Редяхме се на опашки, в една епоха, за да купим книги. Тогава съдържанието беше скъпо и имаше само един-два канала по телевизията. 35 години по-късно и в епохата на интернет, съдържанието с копиране, го прави мултиплицирано по много и само качественото съдържание е това, което може наистина да царува“, каза д-р Десислава Бошнакова.

Те добавиха, че стрийминг платформите са във възход. В своето изследване, медийните експерти отчитат, че във всички платформи, потребителите предпочитат ново съдържание, произведено през последните 2-3 години.

„Медийните платформи следват горе-долу това, което навремето се случваше в киносалоните. В киносалоните, най-гледаният филм на седмицата, е най-новият. В платформите, първо, че алгоритъмът го показва първо, второ – платформите имат много добра организация за промотиране на собственото си съдържание. Трето – тези платформи много добре са усвоили всички инструменти за промотиране на собствената си продукция“, обясни Жюстин Томс.

Тя добави, че концепцията на Европейския съюз да задължи тези платформи да имат 30% местно съдържание в каталога си, не дава очакваното качествено натрупване на промяна на гледанията и обясни, че проучването показва какво най-много потребяват хората. Томс каза още, че към февруари 2023 г., най-гледаната платформа в 10 държави, 9 от които са членки на ЕС, е "Нетфликс“.

Подробности можете да чуете в звуковия файл.

По публикацията работи: Полина Начева
Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна