Това ще бъде пиронът, който ще закопае сезона, смята хотелиерът Веселин Налбантов от Слънчев бряг, който е и заместник-председател на Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация.
Не може на такова близко разстояние да се сложи един концесионер на две конкурентни летища, категоричен е той.
"При нас сезонът става все по-къс и по-къс поради това, че няма полети. И лятото няма, и зиме. Има само чартъри. Започвахме от април и свършвахме в края на октомври. Сега отваряме юни, още в края на август няма кой да лети", пояснява Налбантов. По думите му, в туризма трябва да има предвидимост.
"Не може да кацаш във Варна и да идваш в Бургас."
Оповестеното от концесионера намерение през 2025 г. летището да се затвори за 6 месеца за ремонт на самолетната писта и пълна рехабилитация предизвиква вълна от недоволство.
Кметът на Поморие Иван Алексиев е на мнение, че от страна на концесионера е налице "захаросана презентация, облечена в розово, а насреща – нищо".
"Би трябвало държавата трябва да се намеси и да предотврати неща, които са негативни за бъдещето на определени региони. Забелязваме такава тенденция на бургаското летище", подчертава и Георги Тръпков, който има 40-годишен опит в туризма. Според него летището е тръгнало надолу заради смяна на политиката на концесионера.
Кметовете от Югоизточна България излязоха с обща позиция по случая. Те искат преразглеждане на концесионния договор.
Сривът за три години е от 3 600 000 пътници до 1 800 000 през 2023 г., отбелязва Иван Алексиев.
Повече по темата чуйте в звуковия файл.