В сравнение с кампанията 2 в 1 през ноември 2021 г. средствата, които формациите отделят за политическа реклама, са доста намалели, отчитат от ИПРС.
Малко над 587 000 лева са похарчили партиите за първите 10 дни на кампанията сега. За сравнение - тогава са били разходвани 863 000 лева. Виждаме сериозно намаление в парите, които отделят за агитация чрез медиите, посочи пред БНР Ива Лазарова от Института за развитие на публичната среда, председател на Обществения съвет към ЦИК.
102 000 лева са изрично посочените средства, които са насочени към изборите за ЕП, уточни тя.
"Забелязва се липсата на платени форми от страна на ДПС. За справка – към края на миналата кампания, за 30-те дни миналата година те са разходвали около 130 000 лева за медии."
Най-предпочитани към този момент медии са БНТ и "Евроком". Най-много формации са подписали договори с "Евроком". При "Възраждане" има медиен акцент върху тази телевизия, сочат данните на ИРПС.
ГЕРБ-СДС и ПП-ДБ инвестират по-равномерно в различни медии. ГЕРБ към този момент имат най-големи разходи за медийна реклама. И в тази кампания те инвестират във вестници и сайтове като "24 часа", "Труд" и "Епицентър".
По темата с медийните пакети за малките партии Ива Лазарова каза, че 2 100 000 лева според решението на ЦИК ще бъдат разпределени за тези пакети.
"Ще проследим към кои медии ще бъдат насочени пакетите."
По думите ѝ, и в предишни кампании първите 10 дни са най-слаби и се наблюдава засилване към финала.
Предстои ИПРС да отчете данни и след 20-ия ден от кампанията.
Цялото интервю слушайте в звуковия файл.