Избрах пътя си като учител, защото смятам, че през знание, просвета и култура можем да сме равни на другите европейски народи и да вървим към добруване и просперитет.
Това сподели в интервю пред БНР Ралица Кирилова, директор на най-голямото столично училище "Уилям Гладстон".
"Учителската професия много влюбва и пристрастява. Това е и професията, в която най-бързо виждаш резултата от труда си. На това ниво, на което можеш да оперираш в училище, много бързо виждаш светлината и трансформацията, а всъщност това е дългосрочен процес. Тези ученици напускат училище, но продължават да бъдат добри, търсещи, критични, вдъхновени", каза Кирилова.
Според нея 24 май е безспорен празник, "падат нашите предразсъдъци и идеологеми, падат разделителните линии, които чертаем":
"На 11 май - Ден на Кирил и Методий, и 24 май са единствените празници, които честват едно и също нещо – словото и водещата, цивилизационната ни роля в Европа".
Директорът на софийското 18. СУ "Уилям Гладстон" призна, че е въпрос на лично усещане да си учител и "ние с колегите дълбоко вярваме, че каквото посееш това ще пожънеш".
"Има нужда от големи усилия – дисциплина и воля, за да дадеш най-доброто от себе си. Учителят е много привилегирован, защото ние работим с бъдещето и го моделираме. Работя с вдъхновяващи ученици с мотивирани колеги, с големи професионалисти в областите, в които преподават. Аз водя история на XI и XI и твърдя, че са блестящи на академично ниво", похвали колеги и възпитаници директорката Ралица Кирилова.
Тя коментира и най-чувствителната тема за качеството на образованието у нас и частните уроци.
"Като цяло образователната ни система със сигурност се нуждае от малка реорганизация. Противно на очакванията – училищното образование държи висок стандарт. Според мен проблемът в цялата система е силно отворената ножица между най добрите и трудносправящите се ученици. И там има върху какво да се работи, доколкото чувам има заявена воля от МОН да промени училищните планове. Би следвало да се подхожда по-индивидуално на ниво училище и дори по-смело на ниво ученик. Една промяна на училищните планове с една по-широка автономия на ниво училище, би дала възможност, там където учениците са добри в определен профил да отработват повече часове по него. И обратно там където има възможност за натрупване на академични знания и изследователска работа на ниво гимназията, да имат възможност колегите да работят с повече часове – по български, по чужд език, по природни науки", коментира Ралица Кирилова.