Допълнително здравно осигуряване, пари за фитнес и за транспорт са също част от социалните придобивки, с които работодателите привличат кадри.
„Една придобивка като служебен автомобил през последните години, особено след Ковид кризата и при високата инфлация, придоби много по-малко значение. Преди 10 години беше много важно каква марка ти е колата, коя година е и това беше тема дали да приемеш една оферта или да я откажеш“, посочи Първанов.
Той добави, че като новонавлязла придобивка през последните години е възможността да работиш дистанционно.
„В зависимост от типа на бизнеса, това вече е много важна част от обявите за работа, от предложенията и договорите“, каза експертът по човешки ресурси.
Георги Първанов уточни, че вече всяка трета компания предлага някаква форма на допълнителни придобивки.
„Българинът се научи да обръща внимание и да гледа не само заплатата. Повечето търсещи работа не обръщат толкова внимание на това да има пълни осигуровки, а гледат какви са придобивките и какво е тяхното финансово изражение“, обясни той.
Сред по-нестандартните социални придобивки все по-често навлизат и карти за отстъпки за домашни любимци, приложения за детски приказки или еквивалент за закупуване на книги.
Все още законодателно обаче, не е решен въпросът с еднаквите допълнителни придобивки. Към момента работодателят е длъжен, ако предоставя на един служител определена придобивка, в същия размер да я предоставя и на всички останали, каза Георги Първанов.
Подробности можете да чуете в звуковия файл.