Eмисия новини
от 12.00 часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Когато полетът закъснява с определени часове, имаме право на храна, напитки, хотел и два безплатни телефонни разговора

Обезщетения между 250 и 600 евро при закъснял или отменен полет. Но при какви условия?

Соня Спасова: Попълва се специален формуляр от сайта на авиокомпанията

| Интервю
Снимка: Ани Петрова

Пътниците могат да получат обезщетения между 250 и 600 евро при закъснял или отменен полет. Това обясни пред БНР Соня Спасова, директор на Европейския потребителски център. 

"Сумата от 250 евро би могла да бъде получена като компенсация при закъснение, ако разстоянието е до 1500 километра. В случай, че то е между 1500 и 3500 километра,  обезщетението би могло да бъде 400 евро. Над 3500 километра компенсацията е изчислена на 600 евро". 

Тя обаче не се получава автоматично при закъснял полет, посочи Спасова.

"Има определени условия. Едно от важните е полетът да е пристигнал до крайната си точка с повече от три часа закъснение. Друго важно условие е причината за това закъснение да бъде в контрола на авиокомпанията". 

Т.нар. извънредни обстоятелства, като политическа нестабилност в определен регион на света, освобождават авиокомпанията от задължението да изплати компенсация, отбеляза тя в предаването "Преди всички". 

Когато полетът ни закъснява с определени часове, имаме право на грижа от страна на авиокомпанията, каза Спасова.

"След като измине вторият час от чакането ни на летището, авиокомпанията трябва да се погрижи за нас - да ни осигури храни и освежителни напитки или ваучери за тях. Ако това не се случи, трябва да пазим касовите си бележки, за да може да ги осребрим. 

Ако се наложи нощувка, авиокомпанията е задължена да ни осигури хотел или друго място за настаняване, както и превоз от летището. Трябва да ни осигури и два безплатни телефонни разговора. Опция е и ние да си платим нощувката в хотела, но трябва да запазим касовите бележки". 

При отменен полет компенсациите са еднакви. Въпросът обаче е кога сме били информирани, обясни тя. 

"Ако е 14 дни преди датата на нашия полет, тогава авиокомпанията не е задължена да ни изплати компенсация".

Попълва се специален формуляр от сайта на авиокомпанията, каза Спасова.

"Това не е необходимо да се направи още на същия или на следващия денНяма и срок за изплащане на компенсация. Ако пътниците не успяват да се оринтеират, могат да потърсят линкове към формуларите на нашия сайт – на Европейския потребителски център. Там са събрани всички линкове на авиокомпаниите в ЕС. Няма ограничение във връзрастта за получаване на обезщетение". 

Цялото интервю може да чуете в звуковия файл. 

По публикацията работи: Мария Сивкова - Илиева
Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна

Най-четени