Предимството на електрическите тротинетки, като екологично моторно превозно средство е на път да отстъпи пред проблемите и инцидентите, които се увеличават и в Благоевград.
Все повече са хората, които настояват за ясни правила, контрол и ограничения за възраст и скорост. Оказа се, че в общинската наредба за опазване на обществения ред и общинската собственост няма нито ред за тротинетките като част от транспортната схема.
Общественият защитник на областния център Злата Ризова настоя пред местната власт за спешни мерки и днес внася конкретни предложения за промяна на въпросната наредба, след което мерките ще бъдат подложени на обществено обсъждане.
Кой, как и къде може да кара електрически тротинетки – тези въпроси все още нямат отговор в общинската наредба, която изобщо не е транспонирала националното законодателство, но успя да раздели обществото на две крайни групи. Тези, които ги карат буквално навсякъде и тези, които се чувстват потърпевши.
Всички обаче са на едно мнение, че в Благоевград няма добра инфраструктура, както за велосипедите, така и за тротинетките. Малкото разчертани велотрасета са върху тротоарите, а десните ленти по улиците, където би трябвало да са електрическите тротинетки, са паркинги за автомобили.
Към този проблем, за който няма бързо решение, се добавят още два - скоростта, с която се движат тротинетките и масовото им каране от деца - по две и три на една.
Хората настояват за правила и ограничени зони, а някои дори за пълна забрана.
Предложенията на обществения посредник на Благоевград Злата Ризова искат спешно решение на въпросите, поставени от хората. А тя настоява за спешна промяна на наредбата за обществения ред:
Подробности чуйте в звуковия файл.