Eмисия новини
от 12.00 часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Повече "мрежова" грамотност

Габриела Руменова
Снимка: радио София

С наближаването на официалната дата на "Черния петък" (29.11.), търговци започват да анонсират различни кампании за отстъпки, някои от които обаче не са коректни спрямо клиентите – описание и експертен анализ на некоректните практики с Габриела Руменова от платформата „Ние потребителите“:

"Използват се много маркетинг подходи, но се стига до заблуди за потребителите. Особено в социалните мрежи - да се ползват само за информация. Създават се фалшиви страници, крадат се лични данни. По всички канали има определен тип заблуди. Анонсирани отстъпки нямат общо с визуализираните продукти например. Или че отстъпката е валидна до 24 часа.

Както говорим за медийна грамотност, такава трябва да има и за социалните мрежи. В тях трябва също да внимаваме и да търсим подводните камъни. Прави се профилиране на потребителя и предлагането на търсени стоки понякога е на по-високи от нормалните ѝ цени. Като потребители трябва да сме много наблюдателни.

Отзивите също са важни, но понякога и те са фалшиви. Съмнителни са и сайтовете, предлагащи само една стока - обикновено няма обратна връзка. Както и тези, заблуждаващи с оригинални брандове."

Още за рисковите моменти, агресивния маркетинг, игровизацията и възможностите за контрол в полза на европейските потребители - в звуковия файл.
По публикацията работи: Людмил Фотев
Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна

Най-четени