С наближаването на официалната дата на "Черния петък" (29.11.), търговци започват да анонсират различни кампании за отстъпки, някои от които обаче не са коректни спрямо клиентите – описание и експертен анализ на некоректните практики с Габриела Руменова от платформата „Ние потребителите“:
"Използват се много маркетинг подходи, но се стига до заблуди за потребителите. Особено в социалните мрежи - да се ползват само за информация. Създават се фалшиви страници, крадат се лични данни. По всички канали има определен тип заблуди. Анонсирани отстъпки нямат общо с визуализираните продукти например. Или че отстъпката е валидна до 24 часа.
Както говорим за медийна грамотност, такава трябва да има и за социалните мрежи. В тях трябва също да внимаваме и да търсим подводните камъни. Прави се профилиране на потребителя и предлагането на търсени стоки понякога е на по-високи от нормалните ѝ цени. Като потребители трябва да сме много наблюдателни.
Отзивите също са важни, но понякога и те са фалшиви. Съмнителни са и сайтовете, предлагащи само една стока - обикновено няма обратна връзка. Както и тези, заблуждаващи с оригинални брандове."
Още за рисковите моменти, агресивния маркетинг, игровизацията и възможностите за контрол в полза на европейските потребители - в звуковия файл.