Каналът "БНР Подкасти" в YouTube доближава 7 милиона гледания за една година и няколко месеца от създаването си.
Това каза в предаването "12+3" Иво Тодоров, директор на дирекция "Дигитални програми" в БНР.
"Миналата седмица пуснахме видео с гласа на Цар Борис III и с коментар на неговия син Симеон Сакскобургготски, който даде специално интервю за "БНР Подкасти", това видео в момента има над 20 хиляди гледания в YouTube, което означава, че има интерес не само към ентъртеймънт съдържание със забавни неща. Това е хубавото. Този канал доближава 7 милиона гледания, може би днес или утре ще ги достигне".
Знаковите дигитални продукции са "Патрулът" и "Линейката", посочи той.
"Видеото в момента е цар в дигиталната среда. Форматите 9:16, които са и на TikTok, властват във всички мрежи. Това е формат, който ти ляга идеално в телефона. ... Много интересно е, че времето за задържане на вниманието е паднало до 1-2 секунди, т.е. трябва нещо веднага да те грабне. ... Едно съдържание 9:16 може да се мултиплицира във всичките платформи, което и правим, така че да достигне до максимално широк кръг аудитория", коментира Тодоров.
Ефирът и дигиталното пространство се допълват и работят в много тясна взаимовръзка, уточни Иво Тодоров и добави:
"Целта е да се даде разпознаваемост на медийната марка БНР. Повече обществени слоеве да научат за БНР и за това, че БНР създава качествено съдържание".
БНР се присъедини към платформата Google News Showcase и това той определи като голяма оценка за БНР от страна на Гугъл /Google/:
"Гугъл" направи много голяма оценка за работата на БНР, защото заедно с още 9 медии бяха поканени да станат партньор на "Гугъл". Това е още един канал за достигане на аудитории, те са много различни, много профилирани. Това е аудитория, която се интересува от новинарско съдържание. Ние в Google News Showcase публикуваме наше съдържание, селектирано, което смятаме, че е с по-голям обществен интерес".
Интервюто на Стефан Кунчев с Иво Тодоров в предаването "12+3" можете да чуете от звуковия файл.