Имаше време, когато – за да бъде представен – се даваше пример, че именно той е общото между римейка на "Бен Хур", популярния американски сериал "24" и трилъра "Код: Лондон". Наричаха го "младия Робърт Де Ниро" и "българската ни следа в Лондон" и винаги се споменаваше, че след 10-ия си златен медал от републиканския шампионат по плуване в България и бизнес мениджмънта в Холандия, решава да се отдаде на актьорската професия, като всичко за него започва след като измежду 5300 кандидати от цяла Англия – той попада в 160-те приети в Националния кралски театър. Всъщност това е и първият кастинг, на който се явява. Днес името на Юлиан Костов е свързано с още немалко успешни холивудски продукции, като третият сезон на сериала "Белият лотос" например, с пътя на Мария Бакалова към голямото кино и "Оскар"-ите покрай него, с продуценството. Да кажем, това на най-добрия български филм тази година според журито на "Златна роза" – Юлиан е копродуцент на "Триумф". Той направи дебют и като режисьор с късометражния си филм "Червеният канал", а вече може да говорим за него и в сферата на музиката, тъй като има няколко парчета, които са на разположение за всички слушатели.
От практиката си Юлиан Костов разбира, че звездите са само на небето, а ние сме меко казано "нищожни" пред предизвикателствата, които ни крие големия и необятен свят. Опитът го е научил, че не резултатът, а пътят е важен. За него актьорството е преди всичко призвание и начин на живот, едно вечно усъвършенстване. Вече осъзнал, че най-същественото е човек да бъде щастлив, Юлиан Костов беше гост в "Кино с думи", за да направи точно това – да говори за кино и щастието от него.
"Много съм щастлив от това, че правя кино и имам привилегията да съм актьор – казва той. – Винаги съм се чувствам много щастлив от това, че се опитвам да правя това, което сърцето ми иска."
Защо обаче това да бъдеш актьор изисква жертви – финансови и в начина на живот? Как преминава кариерата му в Лондон и защо винаги се е целил в това да е конкурентно способен на световния пазар? Защо според Юлиан някои роли са функция на сценария, която е елементарна и не носи артистично удовлетворение и защо освен да развиваш актьорските си умения, трябва да приемаш себе си и като продукт на бизнеса и да знаеш как да се маркетираш?
Костов говори за значимостта на кастинга. Той работи за това да създаде инфраструктура у нас, до която той е достигнал – български актьори да успяват да достигнат до възможностите, които предлага киното извън страната.
"Българинът, независимо в каква професия и сфера е, може да се реализира световно от България, не е нужно да живее в Лондон или Ню Йорк", обяснява Юлиан.
Защо красивото в актьорската професия е, че не знаеш откъде точно ще се появи твоя шанс и как можеш да помогнеш на агентите си да разберат какъв инструмент си всъщност?
Актьорът консултира млади таланти за това как да бъдат част от въпросното кинопроизводство, което е колкото бизнес, толкова и занаят.
От него в звуковия файл можете да чуете повече за:
• Методът на Станиславски, при който актьорът се базира на спомените си, за да се идентифицира с образа си – пречи или помага това обаче?
• Каква е антитехниката за този метод, която Юлиан Костов практикува в лондонското студио на Антъни Мендел, в което твърди, че израства като артист и човек?
• Как се активира мускулът на слушане, който засяга мозъка, тялото и реакциите на актьора, и каква е значимостта на партньора, с който си в една сцена?
• Какво е "островна игра"?
• Защо ролята печели най-верният човек за нея, а не най-добрият актьор и защо единственият неуспешен актьор е актьорът, който се е отказал?
• Могат ли високото изкуство и комерсиалното такова да бъдат едно и също?
• Защо "Триумф" – първият филм, в който Юлиан играе на български и покрай който заедно с Мария Бакалова създават продуцентската си къща "Пет океана", с която си поставят за цел да експортират културата ни на всеки бряг по света – е от специалните филми?
• Защо абсурдът е вече навсякъде по света и как "Триумф" може да ни послужи като предупреждение за това да внимаваме кого следваме и на кого вярваме?
• Избираме ли си реално това, в което вярваме и защо гражданският и артистичен дълг на Юлиан Костов е да дълбае в истината на всяко едно нещо – да я търси, но да не я стига?
• Каква социално значима тема засяга дебютът му като режисьор – филмът "Червеният канал", и как преминават работата по него?
• Музиката – първата любов на Юлиан. Какви въпроси провокира с нея и как пише текстовете си?