Eмисия новини
от 09.00 часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Тодор Христов: Не виждам в следващите 3- 4 години да се появи българско участие в рали Дакар

Тодор Христов
Снимка: Личен архив

Рали "Дакар" 2025 започва днес  своето 47-о издание и шесто на територията на Саудитска Арабия. Тазгодишната надпревара обещава е е една от най-сериозните и зрелищните в най-новата си история, като претендентите за победата в различните класове са много, и много сериозни.

Пустинният маратон започва на 3 януари с кратък пролог край Биша и ще финишира на 17 януари в Шубайта, след 12 етапа и над 5000 километра маршрут, пресичащ Саудитското кралство. Организаторите са подготвили редица изненади, като изцяло нови трасета и технични етапи.

Големият липсващ по трасетата тази година ще е не кой да е, а повелителят на пустинята Стефан Петерханзел. "Г-н Дакар", който има общо 14 титли от надпреварата,  няма да присъства под никаква форма в Саудитска Арабия, а ще е в ролята на ментор на приключенски райд на Yamaha, съпътстващ провеждащото се паралелно Africa Eco Race. 

Освен легендарния французин, още нещо голямо ще липсва в рали "Дакар" 2025 - категорията на ATV-четириколките, където България до преди 4 години имаше представители. 

Един от тях е Тодор Христов. Той е единственият българин с четири  участия в престижната надпревара - две с ATV, едно в тандем с Орлин Алексиев (най-успешно представеният българин досега в маратона, който финишира на  17 място в класа си и на 61 в генералното класиране) и едно участие като мениджър на "Bulgaria Off-Road Team".

„Годините вече са различни. Времената са различни. Различни са интересите на фирмите в България са по - различни, не са като на големите фирми, които имат необходимите бюджети. Прекалено големи са изискванията от към финансова гледна точка, за да участват българи. Класът  ATV вече го премахнаха , защото е най- тежкия, най - опасния ,най- рисковия.  Не виждам в следващите 3- 4 години да се появи българско участие в рали Дакар.  И то не защото няма топ пилоти в България. Напротив, има пилоти, но финансовите изисквания са изключително непреодолими за настоящия етап, защото участието в рали Дакар  не е само да направиш една кола. Преди това  трябва да караш пустини състезания, да придобиеш опит, но и  за там трябва бюджет, и  за там трябва техника“, сподели специално за БНР Тодор Христов. 

След 25 години Тодор Христов приключва дейността си в автомобилния спорт и по-специално тази в дисциплината оф-роуд.


„Вече ми е време да се „пенсионирам“, както се казвам. Това  не означава, че няма да помагам на организаторите на състезания, на състезатели. Мога да им помогна с  логистика, с техника, с тракинг системи и така нататък. Смятам изцяло да се отдам на водомоторния спорт, където миналата година пак имаме големи, много големи успехи. Имаме двукратен европейски шампион. Имаме пилот, който се нареди на трето място  в света, така че там нещата се движат много добре“, допълни Тодор Христов, който е президент на Българската федерация по водомоторен спорт.


Кой според Тодор Христов е фаворит да спечели тази година рали Дакар при автомобилистите, кои са основните претенденти за първото място и в категориите мотоциклети, камиони и УТВ, можете да чуете в звуковия файл.



Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна