Интервю на Валерия Николова и Евелина Стоянова със Стоян Братоев в предаването ''Хоризонт до обед''
Update Required
To play the media you will need to either update your browser to a recent version or update your Flash plugin.
Между 460 и 500 хил. пътници ползват столичното метро на ден, обяви пред БНР директорът на столичния "Метрополитен" проф. Стоян Братоев.
За разширението на третата линия на метрото през столичния кв. "Слатина" той обясни:
"Участъкът е дълъг 6 км. с 6 метростанции. Метростанциите започнаха да се строят миналата година. През това време се подготвяха необходимите елементи, за да може да се започне строителство на тунела, подготви се шахтата, откъдето стартира машината, докара се и се монтира машината. Фактически на 6-и тя стартира официално работата си. Трябва да изгради 6 км. тунел. Това аз го оприличавам на "завод под земята"".
Проф. Братоев обясни и каква е самата технология на работа на тази машина. По думите му машината върви напълно безопасно за съоръженията, сградите и каналите наоколо. Той увери, че хората в близост дори няма да разберат, че машината минава.
В интервю за предаването "Хоризонт до обед" проф. Братоев отбеляза, че за последните 20 години темпото на работа е прилично, като за това време са направени 46 км от метрото или по 2,5 - 3 км средно годишно. За него това е голямо постижение.
"В момента строим 10 метростанции, 3 участъка. Единият е по бул. "Владимир Вазов" - 3 км. - продължението на третата линия от метростанция "Хаджи Димитър" до "Левски Г". Следващата година той трябва да бъде завършен. Там вече е изпълнено на около 70%. Вторият е от "Цариградско шосе" през "Слатина" до ул. "Шипка". Той започна да се строи миналата година. Там изпълнението към днешна дата е към 24-25%. Той трябва да завърши през 2027 г. Третият участък, който строим, е метростанцията в "Обеля", която е част от интермодален възел - жп гара, метростанция и автогара. Тя трябва да стане също през 2027 г.".
По думите му в момента вървят два договора за влакове, а трети е в процедура. За третата линия има договор със "Сименс", който трябва да завърши в края на 2026 г. По този договор са 8 влака, отбеляза проф. Братоев.
Той обясни, че финансирането на строителството по бул. "Владимир Вазов" е по Плана за възстановяване и устойчивост, това през "Слатина" е комбинирано, а за станцията в "Обеля" е местно финансиране.
Снимки: БТА
Интервюто на Валерия Николова и Евелина Стоянова с проф. Стоян Братоев в предаването "Хоризонт до обед" чуйте в звуковия файл.