Да си млад художник със сигурност никога и никъде не е лесно. Ясно е, че образованието, каквото и да е то, не е достатъчно за бъдещия професионалист. Той или тя тепърва предстои да се учи – не само в изкуството, но и в ред други съпътстващи го важни дейности в социалната среда. А тя е преди всичко професионалната общност, без чиято подкрепа и съдействие младият художник едва ли би могъл да се развие, да бъде забелязан и откроен и за широката публика съответно.
Спомням си как в началото на 1990-те системата на общите художествени изложби към СБХ се разпадна, а младите художници дебютираха именно в тях. Тогава по идея на Мария Василева бяха организирани няколко изложби, озаглавени "Нови имена". В онези трудни времена, белязани от масово емигриране, се търсеха и намираха в крачка първите форми на взаимопомощ и подкрепа – в Клуба на (вечно) младия художник, в малки арт сдружения, в частни галерии, в чуждестранни фондации…
Много голям път измина българската арт сцена оттогава. За да стигнем днес до все повече и по-различни форми на подкрепа за младите художници. Конкурси и изложби с дългогодишни традиции, образователни програми, уъркшопове, лекции и презентации – всички те показват вече устойчива грижа и внимание.
За младите художници в изложбите "Арт Старт" и в резидентската програма на галерия Little Bird Place с Гергана Минкова разговаряме с Весела Ножарова и Борис Чеширков.