Eмисия новини
от часа
Audio Player
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

"България единствена в ЕС облага цялата второкласна пътна мрежа"

"Часовникът тиктака" - от транспортния бранш ще протестират заради толтаксите

Димитър Димитров: С толсистемата държавата създаде хаос в транспортния сектор

| Интервю
Снимка: БГНЕС
Чуй новината! Чуй новината:

Транспортният бранш е в протестна готовност. Причината – планираното увеличаване на толтаксите с 10% от началото на април и с още 10% от 1 септември.

Нямаме нищо против толсистемата, обаче се събират пари за услуга, която се предоставя, заяви пред БНР Димитър Димитров, изпълнителен директор на Камарата на автомобилните превозвачи.

"Има път - събират се тол такси. Няма път – не се събират."

България единствена в ЕС облага цялата второкласна пътна мрежа. У нас основно се облага не транзитният трафик, а българският потребител, посочи той.

В Сърбия се облагат само и единствено автомагистралите. У нас се събират на по-малка територия повече пари, отколкото Сърбия, през която транзитният трафик е доста силен. Въпросът е къде са парите, подчерта Димитров.

"Цялото обяснение какво се случва с тази толсистема е – трябват ни пари."

Димитър Димитров  Снимка: Юлияна Корнажева
Димитър Димитров Снимка: Юлияна Корнажева

От транспортния бранш настояват за отлагане на вдигането на таксите от 1 април, а след това – да бъде обсъдено как тежестта да бъде изнесена към транзитния трафик.

"Часовникът тиктака", предупреди Димитров.

Толсистемата трябва да е в Министерството на транспорта, смята Димитров. Според него тя не функционира добре.

Законът ни не отговаря на европейското законодателство и се допускат хора, които не плащат толтакси, коментира Димитър Димитров в предаването "Преди всички".

"Питам как става, при положение, че България е опасана с камери? Как е възможно тази тол система, с такива инвестиции, по такъв елементарен начин да бъде излъгана?"

През последните години се наблюдава ръст на регистрираните транспортни фирми, каза още той. Според него контролът не е работа на браншовите организации, а на държавата, която с толсистемата е създала хаос в транспортния сектор и трябва да си го оправи.

Като изрази подозрения, че "някой има интерес", Димитров допълни, че "никой не се е напрегнал" да търси сорскодовете на тази система, за които преди повече от година беше обявено, че липсват.

Цялото интервю слушайте в звуковия файл. 

По публикацията работи: Яна Боянова
Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна