Превозвачи излизат утре на протест в Перник заради обслужването на линиите на градския транспорт.
"Протестът има мирен характер и съвсем не цели да създаде напрежение на населението. Жителите на града не са виновни за това, че има проблем, свързан с общинското ръководство и няма да ги наказваме за това", заяви пред Радио София председателят на Браншовия съюз за стопанска инициатива в транспорта Магдалена Милтенова.
Протестът-шествие на автобуси ще тръгне от спирка "Метал", ще премине през вътрешноградската магистрала и ще спре пред община Перник, където група сурвакари ще изиграят ритуал за прогонването на злите сили и за започване на ново начало. С надеждата, че този протест ще завърши с положителен характер за страните в него.
В момента линиите на градския транспорт се обслужват от 12 фирми, 9 от които са подписали протестно писмо и заявление за протест.
Превозвачите имат претенции относно "законосъобразността на действията" на кмета на града Вяра Церовска при сключването на договори с фирми за обслужване на линиите по градския транспорт.
"Това, което се случва, е, че кметът сключи договори с произволно избрани от него фирми, без за това да има законово основание. Това е основата на протеста.. Единственото наше искане е да бъде спазен законът и да бъдат изпълнени указанията на областния управител на Перник, който е издал изрично разрешение за прилагане на спешна мярка на регламент на ЕС - областният управител е разрешил на кмета да приложи спешната мярка под формата на удължаване на договорите за превоз, а не за сключване на нови договори", обясни Милтенова. По думите й, тази спешна мярка съгласно регламент на ЕС, изтича на 12 януари 2018 година, като до тогава трябва да бъдат приложени съответните процедури за възлагане на превоза. Милтенова заяви, че са засегнати интересите на една от фирмите от браншовия съюз.
В момента линиите на градския транспорт се обслужват от 12 фирми, 9 от които са подписали протестно писмо и заявление за протест.Срещата, която са провели с кмета Вяра Церовска е била безрезултатна. Милтенова каза, че от съюза са готови да преговарят с общинското ръководство.
В отговор кметът на града Вяра Церовска уточни пред Радио София, че от 2008 година в общината не е направена обществена поръчка, в която чрез конкурс и през конкуренция за качество да се направи избор на фирма.
"За да направим обществена поръчка, е необходимо да има актуална транспортна схема и да има комисия, на основание на Наредбата за утвърждаване на транспортните схеми и осъществяване на превози за пътници и след това тя да бъде утвърдена и от Общинския съвет и ние сме извървели този път", обясни Вяра Церовска.
Фирмите, които обслужват градския транспорт са 12. Толкова и абсолютно същите, без нито една промяна са фирмите, които са подписали договор и за 2017 година, от началото на февруари. Договорите са за една година, като това е изключение, добави още кметът на Перник.
Желанието на община Перник, по думите й, е да се променят договорите, да се спазят изискванията за провеждане на обществени поръчки, за да има конкуренция, качество, по-точно разписание и обществен контрол.
Във връзка с това договорите са със заложени изискване за GPS системи. Церовска каза, че има непрекъснати оплаквания от гражданите във връзка с разписанието на градски транспорт.
"Ще използвам протеста на тези фирми, за да говоря с перничани дали искат промяна в градския транспорт", каза още Церовска. Тя добави, че шофьорите остават на работа.
"Ако превозвачите не могат да отговорят на новите условия ще трябва да решат - една обществена поръчка ще им осигури 5-годишна възможност да изтеглят пари, да ги върнат и работят при по-добри условия и те, и хората на Перник, превозвачите", каза кметът на Перник. Церовска посочи, че е разговаряла с представители на превозвачите на 9 януари.
Още от позициите на двете страни - чуйте в прикачените звукови файлове!
В края на седмицата анализатори във "Форум" продължават да коментират последните стъпки на български политици в търсене на изход от кризата. Освен продължаващите преговори за редовно правителство, те се спряха на новината за официално полученото от Кирил Петков обвинение на прокуратурата за арестите на Борисов, Горанов и Арнаудова, можем ли..
През започналата 2025 г. общините са изправени пред три големи предизвикателства : 1. Изпълнението на проекти . Те са финансирани по три линии – от Инвестиционната програма, от Плана за възстановяване и устойчивост и от оперативните програми на ЕС. Предстои стартиране на програмата за селските райони; 2. Реформата в системата..
С настъпването на новата 2025 година една от основните храни на българската трапеза - хлябът, отчете ръст в цената си между 20 и 30 на сто. Като причина за ценовия скок се изтъква връщането на 20-те процента ДДС ставка, а според разчетите на Министерство на финансите става ясно, че завишаването на цената е с цел попълването на дупките в новият..
На 1 януари 2025 г. Полша пое председателството на Съвета на ЕС. Основен приоритет пред полското председателство ще е сигурността в Европа, каза пред Радио София посланикът на Република Полша в България Н. Пр. Мачей Шимански. "Хората искат да са сигурни от всякакви заплахи и искат да живеят добре“, посочи той. Н. Пр. Мачей Шимански..
Тя е на световно ниво във всичко, което прави – по талант, по перо, справя се добре и като драматуррг, тя е Елена Телбис – мултифункионален плеймейкър в изкуството. В нейната скромност тя не желае да я наричат драматург, редом с големите имена като Константин Илиев и Стефан Цанев, но дебютът й за спектакъла “Боклук“ печели награда в..
Липсата на приет бюджет и удължителен закон създава сериозни проблеми за небитовите потребители на електроенергия. Няма регламентиран механизъм за компенсиране на свръхвисоките цени, което води до значително напрежение сред предприятията, стана ясно на среща с медиите на работодателските организации и представители на синдикатите...
Трите партии ГЕРБ-СДС, БСП и ИТН не са достатъчни, за да се стигне до редовно правителство. Нужна е подкрепа от четвърта политическа сила , но тук се отваря поле за спекулациите. Това коментира пред БНР-Радио София политологът Георги Киряков . "Досега най-добре щеше да е, ако всяка страна от преговорите направи отстъпка. Но това не..