Зависимостта от технологиите и интернет взема своите жертви, понякога дори животи. Това се дължи на това, че децата са постоянно в интернет, отчуждаваме се от реалността и се насочваме към виртуалното, което създава усещането, че е под наше управление и можем да моделираме.
Това е обяснението, което даде клиничният психолог Младен Владимиров в ефира на Радио София:
„Според историческата аналогия първо ставаме свободни, после - обединени, накрая - независими. Именно чрез технологиите илюзорно си представяме, че сме свободни. Социалните мрежи е нашето пространство, в което можем да решаваме кога, какво, как, пред кого, къде да показваме. Дава ни усещането че сме много важни.“
По думите на специалиста обратната връзка от огледалото, което виждаме през лайковете, е изкривено. А ние я смятаме за важна, тя става водеща сила. Когато енергията й намалява, трябва да компенсираме с количество.
Владимиров припомни, че не само младите са подвластни на глобалната мрежа, има и възрастни, които попадат под влиянието на сайтове и приложения, които въздействат дори на семейните отношения.
Често пъти виртуалната среда дава изкривената представа кой и какъв си, кое е значимото. Изключваме своята критичност, ставаме много лесно податливи на влияния и фалшиви новини.
Тази информация, която получаваме от интернет, ни кара да се чувстваме активни, живи и адекватни. Можем да осъзнаем изкривеността (и зависимостта) само, ако изключим телефона си за известно време.
„Едно поведение може да се определи като зависимост, ако то влияе на цялото наше социално функциониране и държи съзнанието ни. За тези хора виртуалното е техният оазис, то ги прави щастливи. Усещат, че могат да го управляват и трансформират. Докато в реалността имаме фактори, които ни пречат да бъдем докрай себе си.“
Това не е болест, за да й търсим лекарство. Ако прекалено изкривена е някоя от картините – виртуалната или на реалността, трябва да се замислим, съветва още психологът.
Чуйте разговора на Гергана Пейкова с Младен Владимиров."Разговор с психолог. Разбиране и преработка на детските емоции" - е акцентът на организираната тематична среща от Фондация "За нашите деца", която ще се проведе на 22 ноември с родители на деца от 0 до 7 години. Детето показва своите емоции още в утробата на майката, без да има представа и да осъзнава какви са те, това разказа в..
Макар днес да живеем значително по-дълго от нашите предци, основните причини за смъртност остават все същите социално-значими заболявания - сърдечно-съдови, невродегенеративни и метаболитни нарушения. “Когато говорим за анализ на един сложен процес, какъвто е биологичното остаряване, на клетките, тъканите, органите на човешкото тяло и на всички..
Отбелязваме Световната седмица за повишаване осведомеността за правилната употреба на антибиотици. През тази година темата е: “Антимикробната резистентност е невидима, аз не съм“ и има за цел да повиши осведомеността за въздействието на антимикробната резистентност върху живота на хората, като поставя пациентите в центъра на дискусията. Прекомерната и..
Българският фонд за жените отбелазва своите 20 години, 20 години подкрепа за правата на жените в България. Фондът е основан през 2004година от Станимира Хаджичитова и нейни съмишленички. Международната конференция “Феминизмът е за всички“ събра на 14 ноември представители на организации, подкрепени от Българския фонд за жените (БФЖ),..
Фондация за достъп до права (FAR) се присъедини към 29 организации, за да предупреди, че Пактът на ЕС за миграцията и убежището рискува да не успее да защити непридружените деца на границите на Европа. Въпреки че Пактът на ЕС включва редица гаранции за защита на непридружените деца, на практика той вероятно ще изложи децата на още по-големи рискове...
"Мълчанието на майките" е дългоочакваното продължение на криминалната поредица за инспектор Елена Бланко, от испанската литературна сензация Кармен Мола. Също както в предишните три книги – „Кървавата годеница“, "Пурпурната мрежа“ и "Годината на свинята“, историята е едновременно ужасяваща и съкрушаваща. Преводът и този път е на Анелия..
Даниела Белчева е от Варна, живяла е и е работила в Скандинавските страни и откакто си е в България създава фина, елегантна и стилна музика, най-вече на територията на джаза, но не само. За нея 2024 година преминава под знака на третия й албум “Naïve”. Той беше представен в съпътстващата програма на Международния музикален фестивал „Варненско лято“,..