„Червеният нос“ – най-малката маска в театъра променя вътрешната нагласа за възприемането на света. Затова и погледът на света през очите на клоуна – това определя Гогол като най-големият клоун в литературата. С Ателие „Клоунът Гогол“ - първата от поредицата инициативи театър "Кредо" стартира 30-та си юбилейна годишнина.
Извадила на сцена изключително талантливи млади хора, основателят и артистичен директор на театър Кредо Нина Димитрова обяснява, че именно младите са бъдещето. „Аз мога само да подпомагам това бъдеще и на мен лично винаги ми е доставяло удоволствие да работя с тази неистова енергия“, добави тя.
„Това е Кредо – едно общо желание да правим хубаво изкуство“, така по думите на дъщерята на Нина Димитрова Девина Василева може да се обрисува театър "Кредо". Според нея въпреки трудностите трябва да се подхожда с вяра и клоунско настроение.
Освен втора част на творческата лаборатория през март месец тази година, тя поясни, че се очертава да излезе и една книга, която ще бъде първата писана история на "Кредо" от театрален критик.
Целта на Ателие „Клоунът Гогол“ по думите на майка й Нина Димитрова е, да се научи нещо повече за клоунския начина на мислене, „Че той не е само един циркаджилък и слагане на червен нос и шарени дрешки, а това е философия. Философия на радостта и на щастливите хора“, сподели тя.
В противовес на промяната за разрушаване на ценностите, Димитрова цитира думите на Гогол, че театърът е трибуна от която може да се говори за много добри неща и трябва да използваме всяка възможност за да правим това.
Като „динамична“ описва работата с Димитрова актьорът Денис Хаят. Той сподели, че неща, които не са посредствени без труд няма как да се случат и добави също, че Димитрова има много добър подход към актьора и знае как да го натоварва постепенно без да го претоварва.
Лесно ли е да си клоун? Чуйте в анкетата на Христина Иванова:
Проектът „Клоунът Гогол“ се реализира с финансовата подкрепа на Национален фонд „Култура“ по програма „Творческо развитие“ 2021 и с любезното домакинство на Национален студентски дом в София.
Още подробности можете да чуете в звуковия файл.
"Разговор с психолог. Разбиране и преработка на детските емоции" - е акцентът на организираната тематична среща от Фондация "За нашите деца", която ще се проведе на 22 ноември с родители на деца от 0 до 7 години. Детето показва своите емоции още в утробата на майката, без да има представа и да осъзнава какви са те, това разказа в..
Макар днес да живеем значително по-дълго от нашите предци, основните причини за смъртност остават все същите социално-значими заболявания - сърдечно-съдови, невродегенеративни и метаболитни нарушения. “Когато говорим за анализ на един сложен процес, какъвто е биологичното остаряване, на клетките, тъканите, органите на човешкото тяло и на всички..
Отбелязваме Световната седмица за повишаване осведомеността за правилната употреба на антибиотици. През тази година темата е: “Антимикробната резистентност е невидима, аз не съм“ и има за цел да повиши осведомеността за въздействието на антимикробната резистентност върху живота на хората, като поставя пациентите в центъра на дискусията. Прекомерната и..
Българският фонд за жените отбелазва своите 20 години, 20 години подкрепа за правата на жените в България. Фондът е основан през 2004година от Станимира Хаджичитова и нейни съмишленички. Международната конференция “Феминизмът е за всички“ събра на 14 ноември представители на организации, подкрепени от Българския фонд за жените (БФЖ),..
Фондация за достъп до права (FAR) се присъедини към 29 организации, за да предупреди, че Пактът на ЕС за миграцията и убежището рискува да не успее да защити непридружените деца на границите на Европа. Въпреки че Пактът на ЕС включва редица гаранции за защита на непридружените деца, на практика той вероятно ще изложи децата на още по-големи рискове...
"Мълчанието на майките" е дългоочакваното продължение на криминалната поредица за инспектор Елена Бланко, от испанската литературна сензация Кармен Мола. Също както в предишните три книги – „Кървавата годеница“, "Пурпурната мрежа“ и "Годината на свинята“, историята е едновременно ужасяваща и съкрушаваща. Преводът и този път е на Анелия..
Даниела Белчева е от Варна, живяла е и е работила в Скандинавските страни и откакто си е в България създава фина, елегантна и стилна музика, най-вече на територията на джаза, но не само. За нея 2024 година преминава под знака на третия й албум “Naïve”. Той беше представен в съпътстващата програма на Международния музикален фестивал „Варненско лято“,..