"На места има светофари, които са със звукови сигнали и те по някакъв начин ни ориентират кога трябва да пресечем. Основното при пресичането е звуковият сигнал на светофара. Колкото е по-силен той, толкова по-добре ние го чуваме, защото има места, където сигналът е почти недоловим", отбеляза Асенов.
Той сподели, че най-лесно за ползване е метрото заради поставените тактилни плочки на станциите. Освен това на автобусните спирки има обозначителен знак на тротоара, който информира, че човек се намира на самата спирка. Асенов каза, че това, което може да се подобри е на повечето места да бъдат поставени светофари със звукова сигнализация, както и тактилни плочки.
По темата за инфраструктурата в помощта на придвижването на незрящи в София се включи и Васил Долапчиев, председател на Съюза на слепите в България. Той сподели, че:
"Преди да мислим за промяна на градската среда първо трябва да се опитаме да променим обществените нагласи и общественото мислене към този проблем. Всички и общинското ръководство в София и цялата страна трябва да проумеят, че при старта на сложен интеграционен процес стои осигуряването на достъпна архитектурна среда".
Той посочи, че нормативната база в България регламентираща правилата в областта на достъпността на средата е на изключително високо ниво, но проблемът е реализацията на терен:
"Първо - не се четат документите, второ - изискванията в тях не се трансферират в проектите. Няма контрол в проектирането дали отговарят проектите на всички условия по тези нормативни документи и ако всичко това е направено, най-лошото е, че когато започне реализацията строителният работник да прави тротоара, тактилната настилка, цветните плочки и т.н., резултатът е изключително лош".
Долапчиев отбеляза, че звуковата сигнализация на светофарните уредби трябва да контрастира на общия шумов фон, но не трябва да го надвишава прекалено, защото води до дезориентация на лицето, както и в градския транспорт трябва да работят всички системи за доставяне на звукова информация чрез говор.
Повече подробности можете да чуете в звуковия файл.
Кметът на София го нарече "атентат срещу града" смяната на шефа на столичното метро и посочи, че го е срам защото директорът на Столичния "Метрополитен" инж. Стоян Братоев не заслужава да бъде отстранен от поста по този начин, тай като е работил за развитието на града. Ще бъдат сменени шест ръководители на общински дружества. Те ще бъдат..
Google Maps с иновации, които ще променят изцяло потребителското преживяване на милиони по света - интервю с Георги Караманев от платформата "Дигитални истории". По думите му постепенно идва време да се интегрират възможностите на изкуствения интелект. "Много нови възможности дава Google Maps, те го правят тихичко и не толкова шумно..
Текущата 2024 година може да се превърне в най-горещата в историята на метеорологичните записи. От юни 2023 година насам всеки месец е бил най-горещият на планетата в сравнение със съответния месец през предходните години. Това се посочва в месечния бюлетин на програмата на Европейския съюз за наблюдение и мониторинг на Земята „Коперник “...
Пламен Димитров от Българско геополитическо дружество направи коментар на изминалите избори във Франция. Защо те са важни за цяла Европа? "Макрон насочи тези избори с един аргумент, който почива донякъде във френската избирателна система. Той действително загуби изборите за европейски парламент, фронтът на Льо Пен беше на първо място, само че..
От началото на 2024 г. заловените кучета по софийските улици са над 800. Повече от половината от тях са кастрирани, обезпаразитени и върнати на място в квартала, където са намерени. Това съобщи пред БНР-Радио София Димитър Димитров, директор на "Екоравновесие" . Той апелира хората вместо да търсят куче по обява, да разгледат сайта на..
Въпреки, че изминаха повече от две седмици след решението на съда и писмо на СДВР до Столичната община, относно въведената реорганизация на движение и паркиране по бул. "Патриарх Евтимий" , "Фритьоф Нансен" и "Витоша" и "Скобелев", хората, които протестираха многократно, са леко обнадеждени. "Има някаква чуваемост от Столичната община и ще..
Платформата на спирката на бул. "Патриарх Евтимий" до "Витошка" създава опасност, защото тя е част от велоалеята, но хората, които чакат тролей я смятат за своя. Колоездачите слизат от платформата и я за обикалят, а това създава се рискова ситуация, коментира пред БНР-Радио София Ангел Попов , експерт от Европейския център за транспортни..