Представлението е в стил „вербатим“, т.е дословно и на момента, а в ролите влизат Василия Дребова и Живко Гущеров. Композицията и текстът са на театралния режисьор Неда Соколовска.
Проектът „Вход“ датира от 6-7 години. Започва като платформа за документално изкуство, каза в предаването „Радиокафе“ Неда Соколовска.
„Последната част от този проект беше по-фокусирана и създадохме „Вход А“, „Вход Б“, „Вход В“ и премиерата, която предстои на „Вход Г“. Започнахме да развиваме вербатим стендъп. Това беше чист експеримент. Ние създаваме спектакли изцяло и само от интервюта, които провеждаме сами с различни хора по различни теми. Това го правим вече 10 години. Vox Populi е театралната компания, която най-много е развивала тази техника“, каза Соколовска.
Тя обясни, че за спектакъла „Вход Г“, екипът посещава различни столични квартали и влиза във входовете на блоковете.
„Искаше ми се да е само във вход „Г“, но сме влизали и в други входове. В края на крайщата, може ли изкуството да се занимава с всичко или не може? Аз смятам, че то може да се занимава с всичко. Не са привилигировани само големите житейски теми, понякога може някакви, на пръв поглед не толкова важни и грандиозни неща, да се превърнат в много интересен материал и ние това направихме във вход „Г“. Много е любопитно да надникнеш във входа на един блок и да разбереш какво става там – какви са взаимоотношенията, какво се случва вътре в това съжителство“, каза Соколовска.
По думите й, съвременното общество има нужда от реактивно изкуство, което дава рефлексия на нещата, които ни се случват в живота. „Авторското изкуство все по-малко ме вълнува“, добави Неда Соколовска.
Подробности можете да чуете в звуковия файл.
В средата на седмицата коментаторите Елена Дариева и Светослав Живков разговаряха по темите: Управление във време на демокрация . Избори. "Референдумите не са лек за всякакъв случай. Но стават за "дъвка" на популисти." Особености на национални и местни допитвания – финансиране, изисквания за избирателите, провеждане. Социологическите проучвания..
В присъствието на журналисти днес бяха разяснени част от проблемите за бранша на автоинструкторите, обучаващи нови водачи на моторни превозни средства (МПС). По думите на председателя на "Българско обединение на шофьорите" Христо Радков , вината за неправоспособните шофьори на пътя пада върху обучаващите ги, когато изпитът пред..
Заради проточилия се основен ремонт на Театър София , актьорите от трупата му продължават да изнасят представления от своята програма на други столични сцени – във Военния театър, "Сълза и смях", " Théatro отсам канала", в Младежкия театър "Николай Бинев". Надеждите и очакванията и на състава на театъра, и на почитателите на Мелпомена, са..
Вдъхновена от шедьовъра на Луис Карол "Алиса в страната на чудесата“, режисьорът и хореограф Анна Пампулова създаде своя сценична интерпретация на любимата на много поколения книга. Премиерните дати на танцовия спектакъл на Балет "Арабеск" са на 21.02.2025 г. и 1.03.2025 г. в Националния музикален театър "Стефан Македонски". Музиката е на композитора..
Заложеното в проектобюджета не отговаря на исканията и очакванията от страна на КНСБ за ръст на възнагражденията в обществения сектор . Заложените 5% биха покрили само инфлацията. Това коментира пред БНР-Радио София Петър Мишев , икономически анализатор в Института за социални и синдикални изследвания и обучения към КНСБ. Той..
Фестивалът “Възможното образование“ се завръща с пълно издание от 2020 година насам, в Червената къща, а фокусът му е върху човеколюбивите образователни практики от България. За образованието, но не за невъзможните, а напълно обозрими, нови и съвсем възможни хоризонти, които се откриват пред него, е акцентът на разговора с Нели..
Нова наредба за здравословно хранене на учениците предлага за обществено обсъждане Министерството на здравеопазването. Сега действащата е от 2009 г. През 2018 г. специалистите са преработили Наредбата за физиологичните норми и това налага промени в други документи, свързани с храненето на деца в ясли, градини и в училищна възраст...